י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

צפת

עיר של אנשי רוח, אומנות ותיירות בה תמצאו אתרים היסטוריים רבים ומוזיאונים מרתקים המספרים את קורותיה

צפת

אפופת מיסטיקה ומסתורין, ספוגה באווירת קדושה ויפה כמו תמונה. כזו היא צפת, עיר של אנשי רוח, אומנות ותיירות, הממתיקה סודות מן העבר בין בתי אבן מקסימים, חולפת בין יצירות נפלאות שנעשו באהבה, מחבקת את מבקריה בחום, ומעניקה להם חוויה שמימית.

צפת הגלילית, העיר הגבוהה בישראל, גולשת בהרמוניה על פני פסגות הרים גבוהות ארוזה באוויר הרים צלול ובריא. נופי הגליל הנחים למרגלותיה, מהיפים בישראל, שופעים בכתמי ירוק ותכול, וכיפת החרמון הצחורה מעטרת את קו הרקיע ביום חורף בהיר. צפת מתהדרת בקדושה ובענווה והיא אחת מארבע ערי הקודש בישראל, שהפכה למרכז רוחני עצום מאז צמחה בה התורה הקבלית מלאת הח"ן (חכמת הנסתר), לפני כ-500 שנה.


לב ליבה של העיר הוא סמטאותיה העתיקות והציוריות. ברובע היהודי חבויים בפינות חמד בתי כנסת עתיקים, שיופיים לא יסולא בפז ועברם העשיר חודר דרך החללים הגבוהים, הצבעים, העיטורים המיוחדים וספרי התורה העתיקים שעדיין שמורים בהם. בעיר זו ישבו חכמי הקבלה, למדו והעמיקו בה, כתבו ספרים ונשאו דרשות. ברובע הערבי קמה קריית האומנים. בתוך הבתים המרהיבים צצו גלריות מרשימות ותמונות וחפצי חן ממלאים את חלונות הראווה.





בין הסמטאות פוסעים המוני מטיילים ותיירים, חומדים את פריטי האומנות ותורמים לפרנסתם של האומנים והיוצרים. המוזיאונים המרתקים בצפת מספרים את קורותיה, מלונות העיר המפוארים שמרו על צביונה העתיק, המצודה הצלבנית הענקית חולשת על פניה, והפסטיבלים הססגוניים הנערכים בה הופכים אותה לחגיגה של צבעים מראות ואווירה. בואו לראות איך על בתי האבן משתרגת גפן, איך שערי הברזל מעוטרים, כיצד פולש הנוף המופלא אל מרפסות הבתים ואיך רוצפו הרחובות אריחי אבן גדולים. צפת היא עיר תיירות ונופש, עיר של אומנות ואמונה, עיר של היסטוריה ומורשת, עיר שהיא כמו טיול בתוך ציור.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}