י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קיסריה

עיר של עבר ועתיד, חדש מול ישן בה תמצאו גנים מרשימים ביותר ומבנים אדריכליים ייחודיים מתקופות שונות

קיסריה

קיסריה היא עיר של עבר ועתיד, חדש מול ישן. בזמן שקיסריה החדשה מתהדרת בבתי פאר מודרניים, נותרו בקיסריה העתיקה שרידי מבנים מרשימים ומיוחדים במינם, בזמן שעל מדשאות רחבות ידיים משחקים גולף אצילי, משוחזרים בהרודיון העצום שבגן הלאומי מרוצי הסוסים כמעט כמו פעם, בזמן שקיסריה החדשה נחה בשכונות שקטות, פאר האדריכלות העכשווית, הומה קיסריה העתיקה במבקרים ובתיירים הבאים לחזות בפלא הקדום שנבנה על ידי אחד ממהנדסי העל של העת העתיקה – המלך הורדוס.

הגן הלאומי עתיקות קיסריה הוא אחד הגנים המרשימים ביותר שבו נותרו מבנים אדריכליים ייחודיים מתקופות שונות, עדות אילמת לתהפוכות שעברה קיסריה במשך 2,300 שנותיה. על שטח של כ-500 דונם עומדים זה לצד זה שרידים מהתקופה ההלניסטית (המאה ה-3 לפסה"נ) ועד התקופה הצלבנית (המאה ה-12) אז הייתה קיסריה עיר נמל ושימשה במרבית שנותיה כבירת ארץ ישראל. קיסריה ניתנה למלך הורדוס כמתנה מאוגוסטוס קיסר ונקראה לכבודו. הורדוס בנה בה נמל עצום מימדים לצד מתקני שעשועים, בתי מרחץ ומקדשים. בתקופה הצלבנית המשיכו לבצר את העיר בחומות ושערים וסופה שחרבה עם הכיבוש הממלוכי במאה ה-13.


סיור בגן לאומי הוא כמו טיול בתוך סיפור, ובין המבנים העתיקים ניתן לחוות לחוש ולהבין כיצד חיו פה לפני אלפי שנים, כמו גם ליהנות מחוויות מודרניות עכשוויות. כך למשל אפשר ליהנות ממופעי מוסיקה הנערכים בתיאטרון הרומי היפהפה, אפשר לטייל על חומות העיר ומגדליה, לראות את שרידי הארמון ומקדשי הדת השונים, לצפות בתחרויות סוסים בהיפודרום, לבקר בנמל העתיק ובכיכר האומנים הקטנה ולצפות במרכזים האינטראקטיביים המציגים בשלושה מימדים שונים את עברה של העיר.

בנמל נערכים פסטיבלים לאורך השנה עם שלל פעילויות לקהל כגון: כתב חידה, טיול ריינג'רים, מתחם קליעה במבחר כלים, פיינטבול, טאי צ'י על החוף, סדנת טוגות חווייתית או מסע בעקבות אוצר הזהב. אפשר גם ליהנות מהחוף הקסום וחובבי הצלילה ישמחו לצלול אל העתיקות שבפארק הארכיאולוגי התת ימי שבמי הנמל. בין כל אלה שזורים בתי קפה ומסעדות חינניות, פינות רומנטיות וחוף מקסים ובמרחק מה נמצאת אמת המים העתיקה הנישאת על קשתות שהובילה מים לקיסריה הקדומה לאורך 9 ק"מ. לצד הגן הלאומי שוכן היישוב הכפרי קיסריה, שקיבל את שמו מקיסריה הקדומה. היישוב שוקק ותוסס ויש בו מגרשי גולף, בתי מלון מפוארים, מוזיאון ראלי לאמנויות, ואתר היסטורי מיוחד שבו נמצאו שרידי ארמון מפואר וברצפתו פסיפס ציפורים מדהים ולוח שולחן משובץ זכוכית וזהב נדיר בייחודו.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
עמותת התיירות כרמלים
מועצה אזורית חוף כרמל
מ.א. חוף הכרמל
טל: 04-8136239, 04-8136240
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}