י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קצרין

בירת רמת הגולן, פנינה תיירותית, הנקראת על שם קצרין הקדומה ששרידיה נמצאים בפארק קצרין הסמוך

קצרין

רוח צפונית נעימה תקבל את פניכם בקצרין – בירת רמת הגולן, שהוקמה בשנת 1977 והפכה למרכז עירוני, מסחרי ותיירותי. קצרין, השוכנת בלב רמת הגולן היא עיר צעירה הידועה בנופיה ובאיכות החיים שבה. מיקומה המיוחד מאפשר גישה לשמורות טבע רבות, לאתרים היסטוריים וארכיאולוגים, לואדיות נחלים שוצפים ולמרכזי מבקרים אטרקטיביים.

העיר נקראת על שם קצרין הקדומה ששרידיה נמצאים בפארק קצרין העתיקה הסמוך. העיר הקדומה הייתה מיושבת לסירוגין מאז תקופת הברונזה התיכונה ואילך, ובחפירות שנערכו במקום נחשפו שרידי כפר יהודי מתקופת התלמוד, שהתקיים עד לפני כ-1,300 שנה. הכפר הוא פנינה תיירותית ושוחזרו בו בתי המגורים על כליהם, מתקני הבניה והחקלאות ששימשו את תושביו. האתר המרכזי בו הוא בית כנסת מפואר מהמאה ה-6 לספירה, עדות לתקופה משגשגת. בפארק יש פינות חן למנוחה, תחת עצי התאנה והגפנים, וכן מוזיאון פתוח של פסלי בזלת מודרניים.

באזור התעשייה של קצרין פועלים מפעל למים מינרלים ויקב גדול מהמפורסמים בארץ ובשניהם פועלים מרכזי מבקרים מרתקים המאפשרים הצצה לתהליכי הייצור של המים והיין.

במרכז המסחרי שבתוך קצרין פועל מוזיאון עתיקות הגולן, ובו ממצאים ארכיאולוגיים מהאזור וחיזיון אורקולי מרשים על גבורת העיר גמלא, ומוזיאון בובות בו מתוארים תולדות העם היהודי, עד לחידוש ההתיישבות בארץ ובגולן. בין אלה יש חנויות, מסעדות, חדרי אירוח אחדים ובית ספר שדה המציע שירותי לינה בחדרים או בקמפינג והדרכת טיולים. קצרין כאמור סמוכה לאתרי טבע רבים, ובהם בריכת משושים, נחל זוויתן, גמלא, נחל יהודיה ועינות סלוקיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}