י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ראש פינה

מהמושבות הוותיקות והיפות בישראל שוכנת על המורדות הצפוניים-מזרחיים של הר כנען וצופה על הגולן ועמק החולה

ראש פינה

אחת המושבות הוותיקות והיפות בישראל, טובלת בירוק ואוצרת בתוכה קסם של למעלה ממאה ועשרים שנה. ראש פינה של היום שונה מהמושבה שהוקמה בשנת 1878. אז היו אלה יהודים חרדים שהניחו את יסודותיה והיום בתי קפה מעוצבים ומודרניים מפוזרים בין בתיה העתיקים, אז התבססה המושבה על חקלאות והיום היא מעצמת צימרים ידועה, אז נתמכה כלכלתה על ידי הברון אדמונד דה רוטשילד, נדבן יהודי ידוע שלקח אותה תחת חסותו, והיום התיירות מכלכלת את תושביה בכבוד בחן ועדיין בטעם של פעם.

ראש פינה שוכנת על המורדות הצפוניים-מזרחיים של הר כנען וצופה על הגולן ועמק החולה. בגרעין המושבה הציורי הידוע כ"מושבת הראשונים" נשמרו בשלמותם בתי המושבה הישנה ורחובותיה המרוצפים אבן. במרכז המושבה ניצב בית הפקידות, שהוקם בשנת 1885 והיה מרכז המינהל של המושבה בעת שהייתה בחסות הברון רוטשילד (כיום מוצג במקום חיזיון אור-קולי על המושבה). ליד בית הפקידות נמצא גן הברון, שהוקם בהשראת גני ורסאי ושימש את פקידי הברון. עוד נמצאים במתחם בית הכנסת הישן ובית המתיישב, בית הספר העברי השני בארץ ישראל, וביתו של ד"ר מר שחקר את המלריה בעמק החולה בשנות ה-30.


חלק זה של היישוב משמש מרכז תיירות הומה ופעיל. לאורך הרחובות המשוחזרים משובצים מסעדות, פאבים ובתי קפה מלאי חן, גלריות של אומנים, צימרים ובתי הארחה ופינות רומנטיות בסמטאות הקסומות. ראש פינה החדשה שופעת כאמור בחדרי אירוח כפריים ומלונות בוטיק, מסעדות רבות ומרכז קניות שוקק. סמוך למושבת הראשונים נמצא בית הקברות הישן של ראש פינה ובו קברותיהם של ראשוני המתיישבים המגלים את עולמם בימיה הראשונים של המושבה.

מראש פינה אפשר לצאת לטיולים מודרכים בסביבה, בג'יפים באופניים ואפילו על גבי סוסים, ולבקר באתרים הרבים, ובהם נחל ראש פינה, הגן הלאומי כורזים, צפת ותל חצור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}