י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עמק עובדה והרי אילת

רגע לפני שאתם מגיעים לחופשה המשפחתית באילת, כדאי לעצור לרגע בשמורות הטבע של הרי אילת ולהתפעל מהאתרים הפרה-היסטורים המרהיבים

עמק עובדה והרי אילת



לעתים קרובות, אנו ממהרים כל כך להגיע אל הים האדום ואל אילת, עד שאיננו שמים לב כי לאורך הדרך נמצאים כמה מן האתרים המרתקים ביותר של דרום הארץ. אחד מאתרים אלה הוא עמק עובדה, השוכן מערבית לכביש הערבה ומתנשא מעליה. הכביש המוביל לעמק עובדה (כביש 40) מטפס מן הערבה וחולף על פני קיבוץ נאות סמדר, שכרמי הענבים שלו הם כתמים ירוקים מרהיבים על רקע המדבר, במרחק של כ-60 ק"מ צפונית לאילת.

למרות מראהו הטרשי, אדמתו של עמק עובדה עשירה להפליא, וזאת לאחר שנסחפה מן ההרים שבסביבה במשך אלפי שנים. דבר זה הפך אותה ליעד מועדף להתיישבות, החל בתקופה הפרה-היסטורית. תושבי העמק הקדמונים מעבירים מסרים לטיילים ולתיירים המודרניים; המומחים חשפו במקום יותר מ-150 אתרי התיישבות. אחד האתרים המרתקים ביותר ממוקם בסמיכות לכביש 40, בקרבת הפנייה לקהילה הצנועה של מעלה שחרות. הוא נקרא "מקדש הנמרים" - מתחם שבו אבנים ובהן חקוקות דמויות חתוליות מסתוריות. מדרום למקדש, במרחק של כ-457 מטרים מן הכביש, נמצאות דיונות חול חלקות ובוהקות, שמתאימות במיוחד לגלישה ולשחרור אנרגיה.

רכס מעלה שחרות מספק תצפית מרהיבה אל עמק הערבה ואל הרי אדום שבירדן. זו רק אחת מנקודות השיא של האזור: שכיות החמדה הנסתרות שבו הפכו אותו לאתר מועדף של טיולי גמלים, הליכה, ג'יפים ואופניים באורכים משתנים, ואשר אותם ניתן להסדיר דרך ספקי שירותי התיירות באילת ובמקומות אחרים.

מדרום למעלה שחרות נמצא שדה התעופה עובדה, שבו נוחתות טיסות שכר המגיעות לאילת מאירופה. נסו לתכנן את הדרך שנותרה לכם עד אילת כך שתחזו לראשונה בים סוף באותם רגעים קסומים שלפני השקיעה. זהו המראה הדרמטי ביותר של ההרים הוורדרדים המשוננים אשר תוחמים את הים, כשהם טובלים בזהב ומעוטרים ברצועות שחורות וכחולות-ירוקות. בטרם תגיעו לאילת, חפשו את השלט המכוון להר יהואש, שממנו נשקף נוף של ארבע מדינות: ישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית!

זוהי שמורת הטבע של הרי אילת, אשר בה מסלולי הליכה נפלאים. אחד מאלה הוא הקניון האדום, שבו ניתן לטפס ולרדת בסולמות. קניון שחרות ידוע בצורות הגיאולוגיות יוצאות הדופן שבו. עין נטפים הוא נווה מדבר. מסלולים אלה ואחרים דורשים כישורי התמצאות טובים ומפות מפורטות. בטרם תצאו לדרך, הקפידו לעצור בבית ספר שדה אילת של החברה להגנת הטבע, שבו ניתן לקבל מפות המלצות ועצות: טל. 08-6371127.

כמו כן באילת נמצאת לשכת מידע של משרד התיירות שבה ניתן למצוא מידע רב על אפשרויות הטיול והבילוי באילת וסביבתה.
כתובת: בית הגשר 8
טלפון: 08-6309111
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}