י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חבל הבשור

מנחל הבשור הגדול בנחלי הארץ ועד פארק אשכול המשתרע על שטח של 3,500 דונם - חבל הבשור מזמין אתכם לטיול ברגל, ברכיבה על אופניים או ברכב

חבל הבשור

את חבל הבשור הנמצא בנגב, מערבית לבאר שבע, חוצה אפיקו של נחל הבשור, הגדול בנחלי הארץ הנשפכים לים התיכון. נופו המרשים של נחל הבשור, המקשר בין המדבר לים התיכון, והאתרים ההיסטוריים של ישראל הקדומה והמודרנית כאחת, עשו אותו לאתר משיכה למבקרים.

למרות כמויות הגשם הזעומות היורדות באזור זה, אנשים התחילו להתיישב בו כבר לפני אלפי שנים, וחקלאים גידלו כאן תבואה. חקלאים ישראלים החזירו את הצבע הירוק לחלקים שונים של האזור, לאחר שנטעו עצי זית ופרדסים באדמת הלס החולית, תוך ניצול נבון של המים היקרים מפז באמצעות השקיה ממעיינות מלוחים. הודות לגשמים ולמזג האוויר הקריר מתכסה אזור צחיח לכאורה זה במרבד פרחי בר מסוף דצמבר עד מארס. אם תטיילו באזור – ברגל, ברכיבה על אופניים או ברכב – תראו פרחי פרג, כלניות ואפילו את צבעוני המדבר. בחבל הבשור פזורים יישובים חקלאיים שהוקמו על-ידי עולים חדשים בשנותיה הראשונות של המדינה, יישובים הנושאים שמות חדורי אופטימיות כמו תפרח, בטחה ופדויים. קיבוץ גבולות, שנוסד בשנת 1943, היה היישוב היהודי הראשון באזור.

במרכז המבקרים שבמקום תוכלו להכיר את סיפורו של היישוב. האתר התיירותי העיקרי של האזור הוא פארק אשכול המשתרע על שטח של 3,500 דונם, ובו מדשאות ובריכות מרהיבות עין, מעיינות חמים, גשר חבלים באורך 80 מטרים מעל הנחל ואטרקציות רבות אחרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}