י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פעילות מחתרתית בישיבה: משכנעים להתגייס

השר דניאל הרשקוביץ, האחראי על השירות האזרחי-לאומי מגלה: אנו פעילות בתוך הישיבות החרדיות, כדי להביא לגיוס של חרדים. "לא מדובר ב'שבאבבניקים' אלא בבחורים טובים"

לא רק שבבניקים. השר דניאל הרשקוביץ
לא רק שבבניקים. השר דניאל הרשקוביץ




השר דניאל הרשקוביץ ממפלגת הבית היהודי, האחראי על השירות האזרחי-לאומי מגלה, כי ישנה פעילות בתוך הישיבות החרדיות, על מנת להביא לגיוס חרדים ולא רק של בחורים 'נושרים'. "יש פעילויות בתוך הישיבות בזהירות ובכבוד, מעבר לכך לא כדאי להרחיב...", אמר השר במהלך ראיון מיוחד לתוכנית 'חדשות לבקרים' עם גלעד כהן ברדיו 'קול ברמה', בעקבות פסיקת בית המשפט בעניין 'חוק טל'.

הרשקוביץ: "ההחלטה נותנת סיכוי ופתח לאור השינוי שמתרחש בזמן הזה. ההפעלה של 'חוק טל', לצערנו, משך תקופה ארוכה לא התרוממה ומספר בחורי הישיבות שהצטרפו לשירות האזרחי היה כמה מאות ספורים. נכנסו במרץ לנושא, אנחנו רואים חשיבות רבה בעידוד השירות הלאומי והרחבתו במגזר החרדי. זו משימה לאומית, למרות הקיצוצים, התקציב לשירות לאומי-אזרחי גדל. ובעזרת פעולות נוספות הביאו לכך שרק בחודשיים האחרונים מספר החרדים בשירות האזרחי עלה מ-700-ל-980".

הרשקוביץ נשאל האם יש כוונה להוציא בחורי ישיבה מהישיבות או שהחוק מיועד עבור אלו שלא לומדים ורק מצהירים ומשקרים?

בתגובה אמר: "החוק מיועד לפתוח ערוץ לכל מי שירצה, מה מתחולל בנפשו של אדם איני יודע."

האם ישנם פעולות שכנוע בתוך הישיבות?

הרשקוביץ: "כן. יש פעילויות שנעשות גם שם (בישיבות) . אנחנו מדברים במערכת שבה צריך לפעול בזהירות ובכבוד מתוך הבנה. החוק אינו פונה רק לאלו שאינם מתאימים לישיבות, הוא פונה לכלל הבחורים במגזר החרדי וממילא הפעילויות נגזרות מכך - מעבר לכך לא כדאי להרחיב... הוא מיועד לכולם. "

הרשקוביץ המשיך ואמר: "ישנה היענות רבה, כיום כתנאי שאדם יוכל להצטרף למעגל העבודה הוא שירות. יש לא מעט בחורים שמגיעים לפת לחם. איך עושים בפועל? ישנם דרכים שונות שנעשות מתוך כבוד לאורח החיים המתבקש. אנחנו פועלים מול גופים שונים, מול רבנים, מול עמותות. ישנה עמותה מיוחדת שעוסקת בדברים האלה במגזר החרדי ואנחנו מגיעים לכל מי שרוצה. המטרה היא לדאוג לכך שלא להוציא את האדם מן האווירה התורנית בה הוא רגיל."

באשר להידברות עם רבנים, אמר הרשקוביץ: "הידברות קיימת כל הזמן, בראש העמותה שמפעילה את השירות האזרחי אצל החרדים עומד הרב גרוסמן". השר הבהיר שוב: "לא מדובר ב'שבאבבניקים' אלא בחורים טובים.. כן. אמרתי במפורש הוא מיועד לכל. "
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}