י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

טלנובלה: מאיים ברצח או גואל עניים?

המריבה המתוקשרת בין הרב לייב טרופר לאיש העסקים גומא אגאייר, מגיעה למחלקת החקירות במשטרה. הרב טרופר: "אגאייר איים עלי ברצח". אגאייר: "הוא גנב לי כספי צדקה" • כל הפרטים

גומא אגאייר עם הגר"ש אוירבעך
גומא אגאייר עם הגר"ש אוירבעך

היריבות בין הרב לייב טרופר ובין איש העסקים גומא אגאייר מעסיקה את כלי התקשורת בימים האחרונים, ונראה כי הסיפור המוזר יעסיק עוד רבות את העיתונאים.

הרב לייב טרופר, יו"ר ארגון 'נצח משפחת ישראל', נמצא בסיכסוך מתמשך עם איש העסקים גומא אגאייר, המתגורר היום בישראל, ומי שרכש לאחרונה את קבוצת הכדורגל 'ביתר ירושלים'. תביעות הדדיות הוגשו מהאחד נגד רעהו, והשניים - שבעבר היו קרובים - הפכו ליריבים מושבעים. הרב טרופר, המוכר לציבור החרדי מפעילותו למען הגיור הכשר, הגיש תביעה נגד ידידו הקרוב לשעבר, בגין אלימות שננקטה נגדו, לדבריו.

בכתב התביעה טוען הרב טרופר כי אגייאר הגיע במפתיע לחדרו במלון, תלש מפניו את משקפי הראייה שלו ואיים ש"יגמור אותו", וכי "ישליך אותו מחלון הקומה התשיעית". כשאיש הביטחון של המלון הזהיר את אגייאר כי יזמין משטרה, אם לא יעזוב את המקום, ענה לו המיליונר בן ה-31: "אני מכיר את כל משטרת ירושלים והם יישמעו לי".

טרופר סיפר לחוקרי משטרת ירושלים כי ביום האירוע עמד לעזוב את המלון, וביקש מהעובדים לבוא לחדרו ולסייע לו עם מזוודותיו. כאשר פתח את דלת חדרו נדהם לגלות לצד נער המזוודות את אגייאר, שעמד מולו, כשהוא מלווה באחד משומרי ראשו.

על פי התלונה, אגייאר התפרץ לחדר והחל לקלל את הרב, ובמקביל הורה לנער המזוודות לעזוב את המקום. בתגובה ביקש הרב מנער המזוודות להישאר בחדר, מחשש שייפגע מידי ספונסר בית"ר ירושלים. בתלונתו העיד הרב כי אגייאר הדיף ריח חריף של אלכוהול. על פי החשד, אגייאר לא פסק מלאיים על הרב, אמר לו: "אני אחסל אותך", והצהיר שישליכו מהקומה התשיעית של המלון.

בשלב זה הזעיק עובד המלון את אנשי האבטחה במכשיר הקשר בשעה שאגייאר, על פי החשד, קרב אל הרב טרופר ואמר לו: "תעיף מבט אחרון על ירושלים, כי זו הפעם האחרונה שאתה תראה את העיר", תוך שהוא חוטף את משקפיו של הרב מעל אפו.

שאלות נוקבות. הרב טרופרצילום: שאלות נוקבות. הרב טרופר
שאלות נוקבות. הרב טרופר

בעקבות התלונה נפתחה במשטרה חקירה פלילית נגד אגייאר, אולם להפתעת הרב, לאחר כשבועיים נסגר התיק בעילה של "היעדר אשמה". הרב הגיש ערר לפרקליט מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ארז צור.

עו"ד צור טען כי גומא אגייאר עצמו כלל לא נחקר. בשבוע שעבר הודיעה המשטרה לעורך דינו של הרב כי הערר שהגיש התקבל, והחקירה נפתחה מחדש.

אגאייר מצידו שלח את תגובתו לטענות, ואתר 'בחדרי חרדים' מפרסם אותה במלואה:

"בין השנים 2003-08 העביר גומא אגייאר למר טרופר כ-10 מיליון דולר, על מנת שיחלק לרבנים, קהילות, ארגונים חברתיים ומוסדות רפואיים בישראל. הכספים הועברו בצירוף רשימה מדוקדקת של כל שמות האישים והמוסדות אליהם יועד הכסף ושאליהם היה אמורים הסכומים להגיע בפירוט מדויק.

"מבירור מעמיק שנעשה בשנה האחרונה עלה שלצערנו, מרבית מהגופים שהכספים היו אמורים להגיע אליהם, לא קיבלו את הכספים שיועדו להם.

"בר"ח סיון השנה פגש גומא אגייאר את מר טרופר באקראי במלון בו שהה. זה קרה לאחר תקופה ארוכה שמר טרופר מתחמק מהסברים לאן הלכו הכספים.

"מר אגייאר הביע את מורת רוחו ואף שאל שאלות נוקבות במטרה להבין מדוע עדיין לא הגיע הכסף ליעדו. מר אגייאר כהרגלו לא דיבר אף מילה שאינה ראויה.

"יש לגנות את ניסיונותיו של טרופר לטשטש את מעשיו המבישים, על-ידי הוצאת דיבה רעה והפצת שקרים. על טרופר להחזיר את כל הכסף שנלקח מגומא אגייאר ולהעבירם מיידית לאותן מוסדות וארגונים שכה משוועים לתרומות ותמיכה בימים קשים אלה.

"גומא אגייאר מביע תקווה שרשויות החוק יפעלו במהרה לאלצו להשיב הכספים לטובת אותם נזקקים ומתפלל שלא תבוא תקלה על ידו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}