י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רובינשטיין תוקף: "ביבי חונק" • מיוחד

ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין, יוצא במתקפה חסרת-תקדים נגד ראש הממשלה: "ביבי זורה חול בעיני הציבור, אף יחידת דיור חדשה לא אושרה" • "הזוגות נחנקים, ולאף אחד לא אכפת"

מאיר רובינשטין. תשחררו אותנו
מאיר רובינשטין. תשחררו אותנו

הפרסומים על אישורי בניה כביכול ביהודה ושומרון הם אחיזת עיניים ומקוממת. מדובר ב-455 אישורים ממוחזרים, שכבר אושרו בעבר. חלקם כבר בתחילת הבניה בפועל. קשה לומר זאת אך מדובר בתרגיל ביחסי ציבור ותו לא - כך אומר ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, בתגובה לפרסומים לפיהם העניק שר הביטחון, אהוד ברק, 455 אישורי בניה באיזור יהודה ושומרון.

רובינשטיין הוסיף, כי למעט אישורי הבניה שניתנו בימי ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, ל-86 יחידות דיור הנבנות בימים אלה בעיר ביתר, לא אושרה כל בניה חדשה מאז כונן נתניהו את ממשלתו.

רובינשטיין אמר כי גם יח"ד אלו אושרו, כזכור, רק לאחר מאבק ממושך ובסיוע סיעת יהדות התורה ושרי ש"ס נסללה הדרך להפשרה. "זו הייתה התחלה טובה ועם כינונה של ממשלת נתניהו המתנו להמשך. אך בפועל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חונק אותנו כאן בביתר עילית. ההקפאה בפועל של הבנייה בעיר הינה טבעת חנק על העיר ועל התפתחותה. לא הייתה בישראל ממשלה אחת שגזרה גזירה כל כך קשה על היישוב. איש לא ההין לעצור את בניית אותם יחידות דיור המשווקות מזה כ 18 שנה והמהוות פתרון חלקי למצוקת הדיור במגזר החרדי.

"עלינו לזכור, כי בהחלטת הממשלה עם ייסוד העיר ביתר עילית נאמר כי היא מיועדת לבניית 10.000 יחידות דיור ואין מי שמערער על כך. זהו הפתרון למצוקת הדיור הקשה של המגזר החרדי ושל העיבוי הטבעי כאן בעיר. העיר ביתר עילית הנה התיישבות שבקונצנזוס מלא ואין לעכב את המשך פיתוחה של העיר.

"עלינו גם לדעת כי השפעת ההקפאה שנעשתה כבר ב-2007 מורגשת וכי החסר הזה כבר גרם לעליית מחירים משמעותית. מצוקת הדיור בציבור החרדי היא אקוטית וזעקתה עולה לשמים, כאשר עשרות זוגות נישאים מדי יום ביומו, ואינם מוצאים קורת גג לראשם, אלא בבית הוריהם או בדירות חדר, ואפילו במחסנים ובמקלטים, ובמידה וימצאו מנוח לכף רגלם בדירת ראויה לשמה, יידרשו לשלם על כך מחירים מפולפלים ממיטב כספם".

רובינשטיין הוסיף כי שיווק יח"ד בעיר ביתר נמצא בפיגור של יותר משנתיים. רק אחת מתוך שלוש מנות (של 294 - 286 ו-196 יחידות דיור בגבעה ב' 2 שעברו את כל הליכי התכנון ונמצאים לפני מכרז שיווק) מתוך אלה אושרה, שווקה ונבנית, אבל יש להמשיך בלחץ על מנת להמשיך את השיווקים שאין שום סיבה שבעולם לא להמשיך בכך. ראש העיר אמר כי בידי משרד הבינוי והשיכון נמצאים 919 יח"ד מוכנות לשיווק מיידי וממתינות אך ורק לאישורו המחודש של שר הביטחון, אהוד ברק. יחידות דיור אלו כבר אושרו עקרונית בשנת 2003, בידי שר הביטחון בעבר, מר שאול מופז ואושרו, בזמנו, על ידי ראש הממשלה המנוח, מר יצחק רבין.

יצוין, כי כל יחה"ד הללו, עברו את כל הליכי התכנון, ונמצאים לפני מכרז שיווק מזה כשנתיים ימים.

"יש גם נקודה נוספת, שלא מרבים לחשוב עליה. כולנו עדים לנתוני האבטלה הגואים ולמיתון הקשה. עלינו לשכנע אותם כי ברגע שהממשלה תשחרר אלפי דירות לבנייה, נתח ענק מהשוק הישראלי יתחיל להתעורר לחיים חדשים. בנתח זה נמצאים ענף המלט, החול, הברזל, הקרמיקה, האינסטלציה, השיש, העץ, המתכת, החשמל, האלקטרוניקה, הריהוט, וכו' וכו', כאשר במקביל, מספר רב מאד של אנשי מקצוע, כמו אדריכלים, מהנדסים, מעצבי פנים, אינסטלטורים, מהנדסי חשמל, חשמלאים, טכנאים, נגרים, ימצאו פרנסתם בשפע, וכך, מבלי שהממשלה תצטרך להשקיע משאבי עתק, ומבלי שתצטרך להטיל שוב גזירות חמורות על הציבור, יוזרם דם חדש למשק הישראלי ולשוק העבודה. ועדיין לא הזכרנו את ההכנסות הצפויות למדינה ממסי ואגרות הבניה. יוצא, אפוא, כי במידה ונשכיל להפשיר עוד ועוד קרקעות לבניה ולשיווק, כולנו נרוויח, ובכפל כפליים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}