י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

התפתחות: מגעים בין ברקת לפפנהיים

מגעים שקטים שהתקיימו בין הרב שלמה פפנהיים מ'העדה החרדית' לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הובילו לשבת שקטה ולהידברות שתשים קץ ל'פרשת החניונים'. צפויה פגישה בימים הקרובים • חשיפה

הפיתרון? חניון ספרא
הפיתרון? חניון ספרא

התפתחות דרמטית בפרשת חניון 'קרתא' בירושלים: מי שהסתובב ברחובות העיר בשבת האחרונה הופתע לגלות כי השקט המיוחל חזר לרחובות הבירה. תושבי מאה שערים והסביבה, שהורגלו בשבתות האחרונות להפגנות אלימות, נהנו השבת מהאוויר הירושלמי, ושכחו את צהלות סוסי הפרשים והעשן הסמיך, שהפך לאורח של קבע בבתיהם.

לפני מספר שבועות הפתיע אחד מזקני 'העדה החרדית', הרב שלמה פפנהיים, את הציבור החרדי בראיון מיוחד שהעניק לעיתונאי אריה ארליך בעיתון 'משפחה'. הרב פפנהיים, שבימים כתיקונם ספון בביתו ושקוע בלימוד ובמפעלי החסד אותם הוא מחזיק, החליט לצאת, בקול ברור וצלול, נגד ההפגנות, שלדבריו עושות נזק אדיר לציבור החרדי, וגורמות לחילול ה' מאין כמותו.

הרב פפנהיים, שהסביר בטוב טעם את ההבדל בין ההפגנות בימינו להפגנות שהיו בתקופתו של ר' עמרם בלוי ז"ל, זכה להתקפות חריפות. הופצו פשקווילים בגנותו, ובהנהלת 'העדה' התקיימה ישיבה סוערת, בסיומה התבקש הרב פפנהיים להתנצל על דבריו.

הרב פפנהיים פרסם, בסופו של דבר, הבהרה קטנה בעיתון 'העדה', אך לא ויתר על עקרונותיו, והמשיך לפעול מאחורי הקלעים להרגעת הרוחות.

בפגישותיו עם גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, הוא הסביר את הנזק התדמיתי והרוחני שגורמות ההפגנות, וביקש בכל לשון של בקשה להגיע להסדר. הוא הציע את עצמו כמתווך בפרשה שמסעירה את ירושלים, ואמר לגאב"ד כי באם יקבל 'אור ירוק', יתחיל לפעול למען הסדר מהיר.

האות ניתן, ולאחר ההפגנות האלימות הבינו כולם כי מה שהיה לא יכול לחזור על עצמו, וכי חייבים להביא להרגעת הרוחות. כצעד ראשון הורה הגאב"ד לקיים את ההפגנות רק בתחומי שכונת מאה שערים, מה שהוריד מיד את מפלס המתח בין הניצים. לאחר המחווה הראשונה, יצר הרב שלמה פפנהיים קשר עם ראש העיר, ניר ברקת, וביקש להמשיך להידבר.

ברקת, ששמח על האפשרות להגיע להידברות ישירה מול 'העדה החרדית', הביע את הסכמתו המיידית, לשבת סביב שולחן דיונים, מה שיביא להרגעת הרוחות בעיר.

במהלך השיחה צפויים השניים להעלות נוסחאות שיובילו, בסופו של דבר, להרגעת הרוחות. ההצעה בה שני הצדדים יכולים להסתפק היא העברת החניון למיקום אחר. מדובר בחניון פתוח, הממוקם ליד העירייה, ואשר במהלך כל השבוע הוא פתוח לתושבי העיר, ללא תשלום.

הצדדים מקווים להתקדם במשא ומתן, ולבשר לתושבי ירושלים על סופה של הפרשה שהסעירה את הציבור החרדי במשך חודשים כה רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}