י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עמק יזרעאל

במקום אחד שזורים התנ"ך, הגאוגרפיה וההיסטוריה הקדומה והחדשה גם יחד ההופכים את עמק יזרעאל לאחד מיעדי הביקור המזמינים ביותר בישראל

עמק יזרעאל


בעמק יזרעאל, שזורים התנ"ך, הגאוגרפיה וההיסטוריה הקדומה והחדשה יחד באופן הדוק ונראה לעין יותר מאשר בכל מקום אחר בארץ. שטחו של עמק יזרעאל המרכזי כ-380 קמ"ר. מצפון תוחמים אותו הרי נצרת והר התבור, ממזרח ומדרום – הר הגלבוע והרי שומרון, בהתאמה וממערב – הר הכרמל, המככבים כולם במקרא. למעברים בהרים האלה נודעה חשיבות רבה בהיסטוריה העולמית במשך אלפי שנים, והם מדגישים את תפקידה של ארץ ישראל כגשר המקשר בין אפריקה, אסיה ואירופה. בדרך זו עברו בימי קדם שיירות שהובילו סחורות וחידושים שמקורם בתרבויות רחוקות וצבאות, כפי שמעידים שרידיהן המפורסמים של כ-25 ערים בתל מגידו, בתל יזרעאל ובאתרי עתיקות אחרים.


פירוש השם יזרעאל הוא "האל יזרע", רמז לפוריותו של העמק, אף שהזנחה גרמה לכך שבעידן המודרני הפך רוב שטחו לביצות. אבל החלוצים שהגיעו לעמק ב-1911, ייבשו את הביצות והפריחו את העמק מחדש. כיום העמק הוא אסם התבואה של ישראל, ומגדלים בו חיטה, כותנה, חמניות ואפילו דגי בריכות.

נקודות המשיכה הרבות של העמק כוללות אוצרות היסטוריים ומקראיים כמו הפארק הלאומי תל מגידו, רצפות הפסיפס בפארקים הלאומים בית אלפא וציפורי, את הפסיפס התרבותי הנראה בכפר הצ'רקסי כפר כמא ובמוזיאון השוכן בו ואת מוזיאון החלוצים והמוזיאון ההיסטורי בכפר תבור ובקיבוץ עין דור. יש בעמק גם אתרים המיועדים לבילוי משפחתי ולהתנסות מעשית כמו חוות המשי והדבש במושב שדמות דבורה ומסעדות משובחות. עוברים בו חלקים של שביל ישראל ושביל התנ"ך על הר גלבוע, ויש בו במגוון רחב של חדרי אירוח שמפעילות משפחות ביישובים כפריים. יש באזור גם אתרים דתיים ואתרי מורשת רבים. כל אלה יחד הופכים את עמק יזרעאל לאחד מיעדי הביקור המזמינים ביותר בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}