י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ה'ערֵבים' של משרד האוצר • פרסום ראשון

סגן השר יצחק כהן יוזם תכנית מהפכנית לפתרון מצוקת אלפי היתומים בציבור החרדי: "כל כולל יחויב לעשות ביטוח לאברכים" • קודקודי האוצר ועולם הישיבות יוציאו את התוכנית אל הפועל • כל הפרטים

סן שר האוצר מקבל תעודת הוקרה בכנס המנהלים של 'המודיע'. צילום: יעקב נחומי
סן שר האוצר מקבל תעודת הוקרה בכנס המנהלים של 'המודיע'. צילום: יעקב נחומי



שעת צהריים מאוחרת במשרד האוצר, האווירה מנומנמת משהו, הפקידים מסורים בחדריהם, ושיחות שקטות מתנהלות במסדרונות. משרדו של סגן שר האוצר יצחק כהן, הנמצא בפתח המסדרון שוקק פעילות. הטלפון מטרטר ועוזריו המסורים: איציק לוי וישראל נגר, מטים שכם לעזור לבוס בעבודה הקשה והמאתגרת.

בשעה 14:00, מתחילים לזרום במסדרונות הצרים בכירי משרד האוצר, החל מידין ענתבי דרך היועץ המשפטי וכלה ביועץ הכלכלי אסף מיכאלי, כולם מתכנסים בחדרו של השר, ומתיישבים לשיחה מקדימה. לאחר מספר דקות מצטרפים אליהם הרבנים אריה דביר, אשר טננבוים ואברהם פרידמן.

הישיבה הצליחה לגרות את חושי המדליפן, שדיווח לאתר 'בחדרי חרדים' על ההתרחשות במשרדו של סגן השר. מה למנהלי עולם התורה עם בכירי האוצר? שאלנו את עצמנו. ומשאלה למעשה, נסענו למשרד האוצר, לבחון את ההתרחשויות מקרוב.

כשהגענו למשרד, הישיבה הייתה בעיצומה, קולות רמים נשמעו מבעד לדלת הסגורה, הקולות היו מעומעמים, בלתי ניתנים לזיהוי. המתנו בסבלנות, והסבלנות השתלמה.

מתברר, כי סגן השר פועל בחודשים האחרונים במרץ, על תוכנית שתחל לפעול כבר בשבועות הקרובים. לשם גיבוש התוכנית, שאת פרטיה נביא במלואם, כינס סגן השר פורום מיוחד שידון בחוקיותו ובמשמעותו לעולם התורה, והפורום המדובר מתכנס לא בפעם הראשונה.

היוזמה שמתגלגלת במסדרונות הצרים של משרד האוצר מדברת על פיתרון לאסונות שניתכים על הציבור החרדי, ואין מושיע. בשנים האחרונות, התבשרנו על אברכים המשאירים אחריהם ילדים רכים, והמשפחה נופלת על כתפי הציבור, מחוסר ברירה. תוכניתו של סגן השר מדברת על ביטוח חיים חובה לכל אברך, ובמסגרתה יקבלו האברכים גם פנסיה.

"פתרון כולל לבעיה"

מיד לאחר סיום הפגישה אמר כהן לאתר 'בחדרי חרדים': "במשך שנים מדברים על האסונות הרבים, ועל כך שהמשפחות נופלות על הציבור. אנחנו חשבנו להגיע לפתרון כולל לבעיה הזאת, במסגרת ביטוח חיים חובה לכל אברך".

• כיצד זה יתבצע הלכה למעשה?

"במסגרת התוכנית אותה אנחנו מקדמים, כל כולל בארץ יתחייב לעשות לאברכים הלומדים במסגרתו ביטוח חיים. אנחנו נתנה את המלגה אותה מקבלים הכוללים ממשרד האוצר, בעשיית ביטוח חיים לאברכים. מי שלא יעשה – לא יקבל מלגה".

• ומאיפה המימון?

"אנחנו בונים כעת תוכנית מסודרת שתמצא גם את מקורות המימון בלי שהעול הכלכלי יפול על כתפי ראשי הכוללים. צריך להבין שהנושא הוא בנפשנו. אי אפשר להמשיך במצב שאברך שנפטר משאיר את משפחתו חסרת כל. ביטוח חיים מסודר יכול להביא לפתרון המצוקה האדירה, ולגרום למשפחות רבות לעבור את היסורים שבפטירת ראש המשפחה, ללא טרדות כלכליות".

את התוכנית יזם סגן השר יחד עם הרב אריה דביר, שלקח את הנושא כפרויקט אישי, ועושה הכל בכדי להביא אותו לידי גמר.

אם בקרוב, יפחתו עלוני הצדקה בתיבות הדואר שלכם, הכתובת למכתבי התודה היא: סגן השר יצחק כהן, משרד האוצר, קרית הממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}