י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עוד יוסף רוזנבלט חי • חלק ב' • להאזנה

זו לא גוזמה: מדובר באלפי שעות עבודה של מיון, ניקוי ושיחזור, שרק קדמו לעבודות התיזמור שנוספו לקולו של יוסל'ה רוזנבלט • חלק שני מתוך פרויקט הענק

עוד יוסף חי: עטיפת האלבום
עוד יוסף חי: עטיפת האלבום

לפני שנה הפתיע את עולם החזנות מיזם מדהים מבית "אדרת מיוזיק" האמריקני. מנדי ורדיגר, הבעלים, לקח על עצמו מאמץ מונומנטאלי: להביא לציבור את קולו האמיתי של החזן האגדי יוסל'ה רוזנבלט, בדיוק כפי שנשמע במציאות.

הוחלט אז, כי לא יחסך שום מאמץ או מחיר, כדי להבטיח שחזור מקצועי אמיתי לעבודתו של ר' יוסל'ה, שיאפשר למי שלא זכה לשמוע אותו בחייו, לשחזר את היופי הנשגב של אותה תפילה. חשוב להזכיר שבימים ההם, שיטת ההקלטה הייתה מוגבלת מאוד, כמעט בלתי אפשרית, הווי אומר ששחזור קולות שהוקלטו אז ולבנות עבורם מעטפת של קולות מודרניים וצלולים, כפי שמקובל היום, נחשבת למשימה קשה, תובענית ויקרה.

האזנה לחלקו השני של המיזם היוקרתי מרגשת, מפעימה. התוצאה נשמעת כאילו יוסל'ה בכבודו ובעצמו, שר פעם נוספת. אנשי אדרת מיוזיק יצרו קשר עם מומחים עולמיים מהשורה הראשונה בשחזור הקלטות היסטוריות, בארצות הברית ומאירופה, מהם קיבלו ייעוץ ואלפי שעות עבודת אולפן דיגטלית שניקתה ושחזרה ושיפרה משמעותית את הקולות ההיסטוריים.

את החלק הקשה ביותר שמרו לסוף – מלאכת הסינון. אחרי האזנה למאות הקלטות של ר' יוסל'ה ובתום אלפי שעות עבודה ומחקר, נגשו היזמים להביא לחנויות את האלבום "עוד יוסף חי 2" - 72 דקות של חזנות צרופה.

בין הקטעים הפעם - המבדיל, אנא עבדא, מלוך על כל העולם, קלי- קלי, השם מלך, תיקנת שבת ועוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}