י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגליל

בגליל העליון ובגליל התחתון תמצאו פלגי מים, נופי בראשית, חורש טבעי צפוף, עמקים, אגמים, מעט תושבים והרבה מטיילים

הגליל

צפון הארץ, רכסי הרים ופסגות גבוהות, נהר אחד, הרבה נחלים וארץ פלגי מים, נופי בראשית ירוקי עד, חורש טבעי צפוף, עמקים, אגמים, מעט תושבים והרבה מטיילים הם שעושים את הגליל לכל כך מיוחד.

הגליל הוא חבל הררי בצפון ארץ ישראל, המחולק לשתי יחידות ראשיות - הגליל העליון הצפוני והגליל התחתון הדרומי. הגליל העליון הוא החלק הגבוה יותר. רומו המרבי מגיע ל- 1,208 מ' בפסגת הר מירון, והגליל התחתון הוא החלק הנמוך יותר ורומו המרבי עומד על 602 מ' בפסגת הר כמון.


בזכות שפע המים והקרקע הטובה המצויה בעמקי הגליל, הוא היה מיושב בצפיפות יחסית מאז העת העתיקה, וכיום הוא מרחב היישוב המגוון ביותר בישראל מבחינה אתנית. כאן יש כפרים דרוזים (בית ג'אן, פקיעין) וצ'רקסיים (ריחניה וכפר כמא) המשמרים את מסורותיהם הקדומות, יש יישובים ערביים בעלי רוב מוסלמי (כפר יאסיף) או רוב נוצרי (פסוטה) או שוויוניים (מעלות תרשיחא).







הגליל הוא ממרכזי התיירות הבולטים בישראל, ויש בו עשרות אתרים בעלי אופי שונה. כך למשל נמצאים בו גנים לאומיים קדומים (בהם ברעם, ציפורי, בית שערים, מונפור וכוכב הירדן), מושבות מראשית ההתיישבות המספרות את סיפור הציונות ( מטולה, יסוד המעלה, ראש פינה), שמורות טבע יפהפיות (אגם החולה, הר מירון, יער ברעם נחל כזיב ורבים נוספים), אתרים המקודשים ליהדות, ובהם קברי צדיקים, בתי כנסת עתיקים ועוד (בצפת בטבריה), ואתרים המקודשים לנצרות, שאותם נוהגים לפקוד צליינים רבים בביקורם בארץ הקודש (נצרת, כפר נחום, הירדן והכינרת). ריכוז האתרים הגדול, היופי הטבעי והנופים המרהיבים הפכו אותו לייחודי כל כך ויש כאלה המכנים אותו "טוסקנה" או "פרובנס" הישראלים. כך או כך הגליל מרתק ומספק עשרות אפשרויות לטיול ובילוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}