י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מרגי: "תנו פרס ישראל להתישבות" • גלריה ותיעוד

שרי הדתות והתחבורה וח"כ אורי אריאל קיימו סיור במערת המכפלה. במהלך הסיור דנו הגורמים על בעיות תחבורה, ביקרו בישיבות במקום, והסתכלו על מקוואות • צלם 'בחדרי חרדים' תיעד את המסע

מרגי: "תנו פרס ישראל להתישבות" • גלריה ותיעוד

השר לענייני דתות יעקב מרגי והשר התחבורה ישראל כ"ץ וח"כ אורי אריאל סיירו היום ביישוב היהודי בחברון, בקרית ארבע, ובמערת המכפלה. הסיור המשותף נועד לקדם פרויקטים דחופים ומצילי-חיים באזור, בנושאי דתות ותחבורה. זאת, בעיקר בעקבות מצבו המסוכן בטיחותית – זה שנים - של כביש 60 (ירושלים-קריית ארבע) והכביש הפנימי קריית ארבע-חברון. מדובר בכביש צר, מפותל ומשובש, שחלק ניכר ממנו בשטח בנוי בצפיפות, שזה שנים רבות לא עבר שיפוץ, אחזקה והרחבה. כמו כן נדרשת בניית מקוואות בחלק מישובי הר חברון, סיוע למוסדות התורה הרבים באזור ועוד.



הסיור החל במפגש השר מרגי עם ראש המועצה האזורית הר חברון צביקי בר חי במטרה לחזק את היישוב היהודי בחברון ולסייע לצורכי הדת. בסיור המקצועי השתתף הרב שמואל מרגי יו"ר המועצה הדתית קריית ארבע הפועל במסירות למען המתיישבים בחברון בכלל ולמען מערת המכפלה בפרט.



במהלך הפגישה התייחס השר מרגי לנושא הקפאת הבנייה "אני מקווה שרוה"מ אינו מתכוון להקפיא את הבנייה כי אין למעשה מקום לשום הקפאה, בפרט שאין תהליך מדיני . צריכים לאשר בנייה היכן שיש התיישבות, ההחלטה להקפיא את הבנייה אינה מוסרית ואינה אנושית. כל דיבור על הקפאה הינה טבעת חנק להתיישבות ושום הקפאה אינה יכולה להתגבר על המציאות בשטח. למפעל ההתיישבות מגיע פרס ישראל".



בהמשך הגיע השר מרגי לביקור בישיבת ההסדר עותניאל והתקבל בחמימות על ידי ראשי הישיבה שהודו בחום לשר מרגי על שיתוף הפעולה. השר מרגי התרשם ממסירות התלמידים בלימודם למרות המקום המבודד זאת רק כדי לחזק את היישוב היהודי במקום. לטענת הרב בני קלמנזון מראשי הישיבה ומרצה באקדמיה  הביקורות בישיבות מאוד קפדניות ומתנהלות באופן מכוון "אם ביקורות אלו היו מתנהלות באוניברסיטאות הם מזמן היו נופלות" טען הרב. השר מרגי השיב בתגובה כי זו אכן "התעמרות" והבטיח לפנות לשר החינוך לטיפול בנושא.



בישיבת שבי חברון הנחשבת למרכז הרוחני המרכזי באזור הגיע השר מרגי לפגישה עם הרב חננאל.



כמו כן ביקר במקווה הממוקם בתוככי הישיבה בו טבל בעל ה-"שדי חמד". הנהלת הישיבה מתכוונת לשפצו לטובת בחורי הישיבה. 

 



במערת המכפלה סיירו יחד השר מרגי ושר התחבורה באולמות התפילה במערה.



השרים נכנסו ביחידות לתפילה אישית באולם יצחק הסגור רוב ימות השנה תחת אבטחה השוהה במקום באופן קבע. במקום שהו באותה עת מתפללים מוסלמים. 

הסיור הסתיים בביקור בארגון החסד "חסדי אבות" בקריית ארבע שם חיזק שר את ידי העוסקים במלאכה.








































































































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}