י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רמת הגולן

חבל הארץ ההררי בצפון ישראל מזמין אתכם להינות משמורות טבע יפהפיות, אתרים היסטוריים וארכיאולוגים ואטרקציות לכל המשפחה

רמת הגולן

רמת הגולן, חבל ארץ הררי בצפון ישראל, היא אחד המקומות המרתקים והמתויירים בארץ. בשטחה הרחב יש תצורות נוף מעניינות לצד שמורות טבע יפהפיות, אתרים היסטוריים וארכיאולוגים ואטרקציות לכל המשפחה. יש המכנים אותה טקסס הישראלית, יש הרואים בה ארץ פלגי מים, ויש שהיא כבשה את ליבם והם חוזרים לבקר בה שוב ושוב ושוב.

הנוף השליט ברמת הגולן הוא נוף מישורי, העולה במתינות מגובה של 300 מ' בדרום ועד לרום של 1,200 מ' בצפון. בשוליו המזרחיים של החבל כמו שרשרת פנינים, בולטים תילי הגעש, ואילו במערב ובדרום נושקת הרמה למצוקי בזלת היורדים אל בקע הירדן, אל הכינרת ואל נהר הירמוך.


רמת הגולן זרועה באתרים מרהיבים ומגוונים, המציעים קשת רחבה של פעילויות לתיירים ולמטיילים לאורך כל השנה. בחורף נוהרים גולשי סקי מקצוענים וחובבים אל כיפת החרמון המושלגת, ונהנים מתנאי גלישה מצויינים, מהשלג הנערם על הקרקע, ומהנוף הלבן המשתלט על פסגות ההרים. בקיץ רוחצים בנחליה מטיילים רבים, באביב מכסים את מישוריה שלל פרחים ססגוניים הנפרשים כמרבדים צבעוניים על פני הקרקע ובסתיו מזג האוויר הנעים מושך אל שבילי הטיולים מבקרים רבים.




ברמת הגולן אפשר ליהנות מחוויית בוקרים אותנטית בחוות הסוסים והבקר, אפשר לצאת לקטיף פירות עצמי של דובדבנים, פטל ושאר פירות העונה, בגמלא אפשר לראות נשרים מקננים במצוקי השמורה ואת שרידיהם של יישוב כלכוליתי (מלפני כ-5500 שנה), דולמנים – שדות קברים בני כ-4,000 שנה, עיר יהודית בת כ-2,000 שנה מנזר ובמרכזו כנסייה ביזנטית (מלפני כ-1,500 שנה) ועוד, מהר בנטל אפשר לערוך תצפית פנורמית מרשימה אל כל אזור הצפון בנחלים סער, עורבים זויתן או משושים אפשר לראות מפלים שוצפים בחורף וקניונים המתחתרים בסלע, ביער אודם מגדלים איילים ממינים שונים, ברמה נמצא רוג'ום אל הירי ("גלגל רפאים"), מבנה מגאליתי עתיק בן כ-5,000 שנה שסבורים ששימש לפולחן או לקבורה או כמבנה אסטרונומי, רק לרמת הגולן יש מעטה בזלת שמקורו בהתפרצות הר געש קדומה, וכאן הערבים קרירים כל השנה.




ואם הגעתם תוכלו ללון באחד ממאות חדרי האירוח הכפריים, לבקר באתרים הארכיאולוגים (בניאס, גמלא, בית צידא, קצרין הקדומה) ובשמורות הטבע הייחודיות, ליהנות מיקבי בוטיק, לטעום מעדנים במסעדות השונות, לסייר בכפרי הדרוזים שבצפון הרמה ועוד ועוד.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}