י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

סערה במרכז • כל הפרטים

סאגת 'שפע שוק' ממשיכה. גורמים המקורבים לגולדקנופף טוענים: כתב "מרכז הענינים" מאיר בר ניזון מגורמים אינטרסנטיים כשכתב בעד וייסמן. הרוחות סערו והכתב מבהיר: "התמונה המלאה תוצג"

מאיר ברגר עם משולם נהרי. תמונת ארכיון
מאיר ברגר עם משולם נהרי. תמונת ארכיון

אם סברנו שהבהרת 'יתד' עשתה את שלה והדי שפע שוק שככו, הרי שהתבדנו: ידיעה שהופיעה הבוקר (ב') בעיתון 'מרכז העניינים' תחת הכותרת 'שבת של מי?' הצליחה להעלות את הנושא בשנית על סדר היום הציבורי ובכל העוצמה הלא מתבקשת.

בידיעה שעסקה בסוגיה הטעונה, עליה חתום היה העיתונאי מאיר בר, צוטטו מקורבי הגרי"ש אלישיב כמוחים על סילוף דבריו של הגרי"ש, שלטענתם, לא התייחס בשבועות האחרונים לשאלת הרכישה ברשתות 'שפע שוק' הלכה למעשה. אותם מקורות כוונו את דבריהם לר' יצחק גולדקנופף, מזכיר וועדת הרבנים לעניני השבת, שביקר במעון הגרי"ש אלישיב ביום חמישי האחרון, ולדבריו, ציטט מילה במילה בצאתו את האמירות הברורות והנחרצות, בגנות דודי וייסמן שממשיך להפעיל עשרות סניפי AM:PM למרות השמועות על סגירה כביכול של כמה מהם.

הפרסום ב'מרכז העניינים' עורר תסיסה רבה בקרב עסקנים הפועלים בנושא. פניות רבות דרשו מבר להתנצל על הטעות בדיווחו וראו בה מעין נקיטת צד לטובת גורם מסויים בבית הגרי"ש שהכתיב זאת תוך התעלמות מהבהרת 'יתד' שאמורה היתה לסתום את הגולל על הפרשה הטעונה.

גורמים המקורבים לגולדקנופף טענו בלהט שהידיעה הושתלה על ידי אותו גורם מסויים בבית הגרי"ש, לו היה עניין להציג את הדברים כפי שהוצגו מעל גבי העיתון. הגורמים ציינו את ההבהרה שניתנה ביתד נאמן ביום שישי האחרון, שמבהירה בבירור שאזכרת סגירת כמה מסניפי ווייסמן בשבתות, בעיתון יתד נאמן יומיים לפני כן, אינה באה למתן לגיטימציה לאיש וחלילה מעידוד הקניה בשפע שוק כעת, אלא באה מתוך תקווה לסגירת כל החנויות, עד אז לא יהיה ניתן להיות בקשרי מסחר עם הרשת, נאמר ברוח ההבהרה, שהיתה אמורה לסתום את הגולל על סעיף נוסף בפרשת שפע שוק המסתעפת.

מאיר בר, ששוחח עם 'בחדרי חרדים', הכחיש שניזון על ידי אינטרסנטים בנושא. בתגובה לנאמר ציין כי "בניגוד לעיתונים אחרים, 'מרכז העניינים' סירב להכניס את עמוד הפרסום על שפע שוק מפאת רגישות הנושא, ולמרות שהוצע לו". באשר לידיעה, אמר כי "חבל שלא הובנתי כראוי. אכן במהלך היום הובאו לידיעתי פרטים נוספים המעניקים זווית ראייה שונה לפרשת 'שפע שוק', ובע"ה, להבא, כשנתייחס לפרשה, נביא את כל המידע על הצד הטוב ביותר", ציין בר.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}