י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יגאל עמיר לבית המשפט: רוצה לאגף התורני

כבר 14 שנים שיגאל עמיר כלור בהפרדה. כעת הוא עתר לבית המשפט בבקשה להעבירו לאגף התורני בכלא איילון, שם מרצה השר לשעבר הרב שלמה בניזרי את עונשו

רוצה חבורתא עם בינזרי? יגאל עמיר
רוצה חבורתא עם בינזרי? יגאל עמיר

יגאל עמיר הגיש היום (ג) בקשה לבית המשפט להוציאו מהבידוד הוא נמצא מזה 14 שנה ולהעבירו לאגף התורני בכלא איילון, שם מרצה את עונשו גם השר לשעבר הרב שלמה בניזרי. עורך דינו של עמיר מהסנגוריה הציבורית אמר בבית המשפט המחוזי בנצרת: "באגף התורני בכלא איילון יש שרים ואישי ציבור ואין מניעה שהוא יהיה שם". כך מדווח אתר NRG.

מאז רצח עמיר את ראש הממשלה יצחק רבין, הוא נמצא בהפרדה מוחלטת מיתר האסירים. ההפרדה הייתה אמורה להסתיים ב-9 ביולי השנה, אולם המדינה ביקשה להאריך את ההפרדה ולא לאפשר לו ליצור קשר עם אסירים אחרים.

בתגובה לבקשה אמרה נציגת פרקליטות מחוז צפון: "יגאל עמיר מקבל טלפונים, זוכה להתייחדות ומדבר עם משפחתו. ההפרדה איננה אמצעי ענישה.משתמשים בזה בגלל ראיות בנוגע לאסיר".

בדיון, שהתקיים בלשכת סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן, סירב עמיר לשוחח עם כלי התקשורת וביקש מהשופט שלא לאפשר לצלמו, אולם השופט לא נענה לבקשתו והתיר לצלמים לצלם אותו.

פרקליטו של עמיר, עורך הדין אבי מוסקוביץ', התלונן במהלך הדיון על תנאי מאסרו הקשים של עמיר. לדבריו, "מזה עשר שנים הוא לא מקבל ושולח מכתבים והמדינה אומרת שהוא פועל להפצת משנתו. הוא לא בה במגע עם אסירים ונאסר גם על האסירים אפילו לומר לו בוקר טוב. אז על איזה הפצת משנה אנחנו מדברים? אומרים שהוא מהווה סכנה לביטחון המדינה, יש אסירים שפוצצו אוטובוסים ויש את אסירי המחתרת היהודית והם כשרים. מדוע לא ניתן ליגאל עמיר לשהות עם אסירים אחרים?".

השופט צפוי לקבל את החלטתו עוד לפני ראש השנה.

קישורים:
מקור: NRG
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}