י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'חגיגת העצורים': רוזנשטיין חטף • גלריה

עצרת הזדהות ל'עצורי השבת' שהתחילה במאה שערים, עברה לביתו של גאב"ד ירושלים. בדרך עצרו המפגינים ליד ביתו של שלמה רוזנשטיין וצעקו קריאות גנאי. וגם: מה אמר הגאב"ד לכתב האתר פיני רוזן?

'חגיגת העצורים': רוזנשטיין חטף • גלריה

'חניון קרתא' - החניון שהספיק להפוך לסמל, ממשיך ליצור גלי התענינות וכותרות למרות הרגיעה היחסית שהושגה בשבת האחרונה בירושלים, הסיבה להבערת המדורה, שונה בכל פעם. פעמים זהו מת עליו נפוצה שמועה בקשר לניתוחי מתים, ופעמים מספיקה הגעת המשטרה לשכונת מאה שערים בכדי להצית את החבית הדליקה.

היום (ב'), האירוע היה רשמי. חגיגות ענק ל'עצורי השבת'. העצורים מהשבתות האחרונות התכנסו במאה שערים, שם זכו להינשא על כפיים, ולקבל תשואות מהקהל שוראה באותם עצורים – קדושי עליון, עצרת ההזדהות עם המפגינים, החלה במאה שערים, שם רקדו ההמונים לכבוד השבת ועצוריה, אלא שהמשך התוכנית אותה הגו המארגנים, סיפקו לקהל הרב צימוק נוסף, להפגת השעמום של שעות הערב בימי סוף הקיץ הנעימים, התוכנית הרשמית, הייתה צעידה רגלית לכיוון ביתו של גאב"ד ירושלים הגרי"ט וויס, שם יזכו העצורים לברכות חמות, ולקצת עידוד מהרב'ה. דא עקא, שביתו של חבר מועצת העיר שלמה רוזנשטיין נמצא על מסלול הצעידה של המפגינים. הללו שראו כי טוב, החלו להפגין מתחת לביתו, תוך שהם צועקים את הקריאות הרגילות: שעבא'ס, רוצח, חילויני,  ועוד כהנה וכהנה מהסוג הזה, חלק מהמפגינים שכח את הסיבה שבעטיה יצאו להליכה, כששאר המפגינים ממשיכים בהליכה לכיוון ביתו של הגאב"ד.

העצורים התקבלו בבית הגאב"ד בבכוד מלכים. כל עציר בדימוס קיבל שיחת עידוד קצרה מהגאב"ד, וכולם שמעו יחדיו דברי חיזוק ודברים על חשיבות המערכה, מפי הגאב"ד.



אנקדוטה מענינת, מספר כתב אתר 'בחדרי חרדים' פיני רוזן: "הגעתי לבית הגאב"ד יחד עם העצורים על מנת לצלם את האירוע ולתעד את הגאב"ד מעודד את העצורים. בכניסה לבית ראיתי שלט גדול האוסר על צילום במקום. ניגשתי לגאב"ד, וביקשתי ממנו אם אני יכול לצלם. הסברתי כי אני מתפרנס מהתמונות, ואולי באופן חריג אני אקבל אישור. הגאב"ד חייך ואמר לי: תתפרנס מצילום של חתונות ואירועים. ניסתי להמשיך וללחוץ אך ללא הועיל".


משם המשיכו העצורים והקהל הרב לביתו של שלמה רוזנשטיין, והצטרפו לאחיהםהמפגינים ששהו שם מספר שעות.



פיני רוזן תיעד את האירועים:






























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}