י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"דין קרית ספר כדין בני ברק" • וידאו וגלריה

מאחז 'גבעת ספר' במודיעין עלית זכה לביקור של ח"כ ניסים זאב מש"ס. "הגעתי למרות שראש העיר הסביר לי כי מדובר במשהו שיכול להתפרש כאילו החרדים הם מתנחלים" • וידאו וגלריה

ח"כ ניסים זאב בחברת הרב יצחק ברנד
ח"כ ניסים זאב בחברת הרב יצחק ברנד





מספר ימים לאחר הרמת ההיאחזות החרדית 'גבעת ספר' במודיעין עלית, הגיע  למקום ח"כ ניסים זאב מש"ס. המארגנים יודעים לספר בלחש על ח"כ חרדי במפלגת האחות שתכנן אף הוא להגיע, אולם לחצים שהופעלו עליו ברגע האחרון הביאו לשינוי דעתו.

עד לרגע בו הגיע למקום רכבו של זאב, חששו המארגנים כי גם עליו יופעלו לחצים שלא להגיע, אולם כאשר שעט רכבו במעלה דרך העפר הבלתי סלולה, באיחור של כשעה, הם נשמו לרווחה.

אלא שבניגוד לדעתו הברורה בדבר חשיבות הבנייה ביו"ש, והיותו 'הסמן הימני של ש"ס', הפעם הוא הגיע מהוסס קמעא, יש שהגדירו 'מתלבט'. הוא הדגיש כבר עם יציאתו מהרכב, כי הגיע "על מנת לבדוק את השטח, לראות מה עשו, ולהחליט מהי התייחסותו לנושא". עם העיתונאים שהמתינו לו במקום סירב לדבר, עד לאחר שיסיים את סיורו ויחליט על עמדתו.

מקימי המאחז הציגו בפניו את בית הכנסת אותו הקימו במבנה מאולתר, וניסו להסביר לו את המניעים להקמתו. "יש בחורים רבים שמתעכבים בקביעת מועד לחתונה, רק בשל העובדה שהם לא מוצאים דירה לקנייה. באזור מודיעין עילית יש הרבה מאוד שטחים בהם יכלו לאשר בנייה, ואנחנו מדברים רק על בנייה חוקית בתוך הקו הירוק. אלא שהממשלה, במדיניות כושלת, החליטה 'להקפיא אותנו', והתוצאות בלתי נסבלות. זוהי הסיבה לכך שהקמנו את מאחז המחאה הזה. באנו לומר: 'עד כאן למדיניות ההקפאה'".

כמה מהם הציגו בפניו את הכפרים הערבים השכנים נעלין, דיר קדיס, חרבתא ובילעין, הראו לו כי יש עדיין גבעות המרוחקות מן הכפרים ואשר ניתן לבנות עליהן ללא שום חשש בטחוני לפיקוח נפש, וסיפרו לו על ה'מחנק' בכל הקשור לריבוי הטבעי.

"משפחות גדלות כל שנה. פעם היו מגדילים את הדירה מוכרים דירה ישנה בת 3 חדרים ועוברים לדירה גדולה יותר. היום אין לאן ללכת. מה שעושים זה הרחבה בתוך הבית, כדי לפתור, ולו אף באופן זמני, את מצוקת הצפיפות. אבל גם את זה ממצים בסופו של דבר. ומה עם אלו שמתחתנים ואוהבים את מודיעין עילית ורוצים להמשיך לגור בה?".

בשלב הזה נפגש זאב עם הרב יצחק ברנד, הדמות הרוחנית העומדת מאחורי המיזם. הם נכנסו פנימה, אל בית הכנסת, והרב ברנד הסביר לאורח הנכבד את השקפתו בכל הנוגע לישוב ארץ ישראל. הוא ציטט בפניו מן המקורות, מספר החזון איש ושאר ספרי הלכה, והסביר למה "דינה של קרית ספר כדינה של בני ברק".

ח"כ ניסים זאב סיפר, כי בדרכו אל המקום שוחח טלפונית עם ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, שאגב נמנע מלהגיע אל המקום או להתייחס אל קיומו בצורה כלשהי. "ראש העיר הסביר לי כי מדובר במשהו שיכול להתפרש כאילו החרדים הם מתנחלים. הוא סבור שהדבר יכול להזיק למאמצים הנעשים מאחורי הקלעים כדי להפשיר את הבנייה בעירו. הוא לא ניסה לבקש שלא אגיע למקום, אולם בהחלט ביקש להבהיר לי את עמדת המועצה בנידון".

וכך, בעוד ניסים זאב מבטיח לעשות הכול כדי להביא את דבר המצוקה של מודיעין עילית בפני גורמים פוליטיים בכירים,  מצטטים פעילים במקום את איש הביטחון שהגיע בעיצומו של הביקור, הציץ אל פנים בית הכנסת, בדק האם "זאב נמצא כאן?", וכאשר ראה שאכן כך, הודיע: "אל תדאגו. עוד הערב מפנים אתכם".





















 











 











 























 







 



 



 







 















 









 


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}