י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אברכים הקימו מאחז סמוך לקרית ספר

כ-20 אברכים התמקמו על גבעה סמוך לקרית ספר והקימו מאחז הכולל בית כנסת ומספר מבנים יבילים. במודעות שחילקו קראו האברכים לשר השיכון להקפיא בנייה בקיבוצים • תמונות בלעדיות

המאחז, צילום עמנואל סבן בחדרי חרדים
המאחז, צילום עמנואל סבן בחדרי חרדים

המחזה הבלתי שגרתי שארע היום (ה) אחר הצהריים במודיעין עלית, הצליח לגרום לתושבים שעברו במקום האירוע לשפשף עיניים בתדהמה. אל גבעה הממוקמת סמוך לשכונת נאות הפסגה בעיר החרדית, הגיעו מספר אנשים, שלבושם מעיד עליהם כי מדובר באברכים לכל דבר ועניין, והחלו לפרוק ממכוניות כלים המיועדים להקמת מאחז התיישבותי.

ובאם תשאלו מה לאברכי משי בגבעות? את התשובה הם מספקים בלהט גדול. מסתבר שהאברכים הללו פועלים תחת מסגרת ארגון 'חלמיש' - ארגון א-פוליטי, שנועד למחות על העוולות הנעשות לציבור החרדי בתחום הבנייה.

במודעות שחילקו המתיישבים החדשים נכתב: "דווקא בתקופה בה בראשות ועדת הכספים ובמשרד השיכון עומדים אנשים חרדיים, נמצאת ההתיישבות החרדית בתקופתה הקשה ביותר. מי נמצא בראש? אחמד טיבי, אהוד ברק? כך זה נראה. אנחנו קוראים לנציגים החרדים להקפיא בקיבוצים ובמגורי האליטות את הבניה, כאות הזדהות עם מצוקת הדיור החרדית".

בשיחה עם אחד האברכים שמצחו נטף זיעה מהקמת המאהל החדש, הוא מסביר בלהט: "אנחנו רוצים להראות לעולם כולו את העוול שנעשה לנו. הציבור החרדי נמצא במצוקה אדירה של דיור, ונציגיו לא עושים כלום בכדי להקל עליו. אנחנו כאן בכדי להישאר, ונבנה כאן את כל המבנים הדרושים לנו".

שיחתו הנמרצת מגובה במה שקורה בשטח: מאהל גדול הוקם, ומספר מבנים יבילים הובאו למקום. המבנה הראשון עליו עמלו האברכים היה כצפוי בית-כנסת, הנקרא על-שם 'החזון איש'.

לטענת האברכים, מי שעומד מאחורי היוזמה המפתיעה הוא הגאון רבי יצחק ברנד, שעודד אותם להביע מחאה על המתרחש בנושא הדיור החרדי.

אחד מן הנוכחים הוסיף: "אנחנו בסך הכל מקיימים את דבריו של ראש העיר שהכחיש לא מזמן את הקפאת הבניה בעיר".

נוער הגבעות, מאחוריכם.

https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/299821/_imagebank_orig_orig_7086b59dfd8240a1b890c4f7ef07644d.jpg" width="480" alt="" />














































































































































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}