י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"תחקור את התנהגות השוטרים"

הח"כים משה גפני ואורי מקלב נפגשו עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרנוביץ', בעקבות האירועים האלימים בירושלים. הח"כים דרשו לחקור את האירועים האלימים - אהרנוביץ' דרש שיתוף פעולה

גפני מקלב ואהרנוביץ' בפגישה. הרוחות ירגעו
גפני מקלב ואהרנוביץ' בפגישה. הרוחות ירגעו

כפי שנחשף אתמול באתר 'בחדרי חרדים', לאור האירועים האלימים בימים ובשבועות האחרונים בירושלים, נועדו היום (ה) בבוקר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב, עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ.

הפגישה, שהתקיימה לאחר הסערה שהתרחשה אתמול במליאת הכנסת, בעקבות הדיון על האלימות והפגנות ברחובות ירושלים, עסקה בדרכים להרגעת השטח בירושלים, באפשרויות השונות להשבת האמון בין משטרת ישראל לציבור החרדי, ובדרישה של החכי"ם החרדיים לחקירת המקרים האלימים שאירעו בימים האחרונים בהם דריסת אברך, ירי בנשק חם ברחוב מאה שערים, השימוש ברימוני גז, ועוד.

במהלך הפגישה אמר השר לביטחון פנים, כי האלימות השוררת בירושלים היא חמורה ומהקשות שראתה ירושלים בשנים האחרונות ובשל כך גם פעילות השוטרים נעשתה בתקיפות ובחומרה.

הח"כים אמרו לשר כי התנהגות השוטרים, דריסת האברך והירי בנשק לא תורמת להרגעת הרוחות, אלא להפך, מגבירה את המתח בעיר, ובעיקר גורמת לציבור המרכזי במגזר החרדי להזדהות עם המפגינים האלימים, וזאת למרות שמדובר במיעוט שמשתמש באלימות קשה, אשר איננה מקובלת על אף אחד במגזר החרדי. "השימוש בירי באש חיה לעבר אברכים בשטח בנוי הוא תקדים חמור, על השר לבדוק את המקרים ולחקור את תפקוד השוטרים במהלך ההפגנות", אמרו.

השר לביטחון פנים אמר, כי הרגעת הרוחות תועיל לכל הצדדים וכי ברצונו לפעול לשם כך. "אפגש שוב עם נציגי הציבור החרדי ונעקוב מקרוב אחר המצב בשטח. אנו נבדוק את אופן התנהלות האירועים האחרונים, ונעקוב כי הטיפול המשטרתי אכן נעשה בהתאם לנהלים. אך עם זאת, אנו לא נקבל ולא נחריש בשום פנים ואופן על האלימות כנגד השוטרים, ונפעל ביד קשה כנגד המפגינים האלימים".

לסיכום הפגישה נקבע כי הח"כים יפעלו בשיתוף פעולה מלא עם השר, במטרה להרגיע את הרוחות ואת המתח ברחובות ירושלים, לבדוק את האירועים האחרונים שהתרחשו, ובעיקר לפעול יחד כדי למנוע את המשך התקריות האלימות הקשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}