י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בית הגרי"ש: "גולדקנופף מדבר לא על דעתנו"

בית הגרי"ש אלישיב מוציא הודעה: "הרב גולדקנופף לא הדובר שלנו. מוחים על הקלטת השיחה, למרות בקשת הרב". הרב גולדקנופף: "מעולם לא הקלטתי. לא עשיתי עצמי כדובר" • בלעדי

הרב יצחק גולדקנופף. צילום: יוסי שחר
הרב יצחק גולדקנופף. צילום: יוסי שחר



הסאגה של רשת 'שפע שוק' ממשיכה להכות גלים. אם בשנה וחצי האחרונות עלתה הרשת וירדה מכותרות העיתונים לסירוגין, הרי שדומה שעכשיו הסערה כאן בכדי להישאר. בהנהלה החדשה של 'שפע שוק' החליטו לעשות הכל בכדי לסיים את הפרשייה. וכשהם אומרים הכל, הם מתכוונים להכל.

כתבות קודמות בנושא:
'מגה' ההטעיה של התקשורת החרדית
גדולי ישראל: "למה לא חתמו לפני שנה?"
'שפע': ההסכם לא השתנה - האנשים השתנו
שניים אוחזין בחרם על 'שפע שוק' • חשיפה


בשנה וחצי האחרונות למד איש העסקים דודי ויסמן פרק בהלכות רבנים. נדמה שהיום הוא מכיר את חצרות הרבנים, על אנשיהם והאינטריגות השונות, בידענות שאינה מביישת צורב צעיר, המתעניין בגדולי ישראל. את כל השטיקים והטריקים המוכרים ושאינם מוכרים עבר ויסמן, אך לא ויתר.

גיוסו של ישראל קלרמן לרשת סימנה כי ויסמן אינו מוותר על הציבור החרדי. קלרמן, שיועד להכשיר את הרשת בבית הגרי"ש אלישיב, יצא למשימה הכמעט בלתי אפשרית עם הרבה חששות. לאחר מספר חודשים הביא לפריצת הדרך הראשונה. הודעה מערכתית ב'יתד נאמן' על סגירת רשת אי. אם.-פי. אם. בשבתות, כשהכתב לא שוכח להדגיש את תקוות ועדת הרבנים לסגירה מוחלטת של כל הרשת.

מהרגע שהעיתון ראה אור ועד שמזכיר 'הוועדה למען השבת', הרב יצחק גולדקנופף, יצא למתקפה, לא הספיקו לזרום מים רבים במקוואות של ירושלים. אנשי' שפע שוק' שהתבטאו גם באוזני כותב השורות, כי הכתבה ב'יתד נאמן' מוכיחה כאלף עדים על סיומו של החרם, כמו גם עמודי הפרסום בשבועונים החרדיים, לא מצאו חן בעיני הרב גולדקנופף - שיצא להשיב מלחמה.

הוקלט. הגריצילום: הוקלט. הגרי
הוקלט. הגרי''ש אלישיב. צילום: יצחק לב ארי




היום (ה) בשעות הצהריים הגיע הרב גולדקנופף אל ביתו של הגרי"ש אלישיב. לטענת אנשי הבית, הוא הגיע ללא תיאום מראש, אל תוך ברית בה שימש הגרי"ש כסנדק. הוא נכנס אל החדר, ואמר באוזני הגרי"ש כי האדמו"ר מגור אינו ישן מחמת הצער על השמועות שנפוצו בעניין 'שפע שוק'. הגרי"ש התעניין במדובר, והרב גולדקנופף הוציא את השבועונים שהדפיסו את הפרסום רשת 'שפע שוק', לצד ההודעות על ההסכם המתגבש.

גולדקנופף הציג לגרי"ש את דברי דוברת הרשת, לפיהם לא מתוכננות סגירות נוספות של חנויות. הגרי"ש התבטא כי אם שקרו אותו בנושא, "התוצאות יהיו חמורות מאוד".

הרב גולדקנופף יצא לאמצעי התקשורת, ופרסם בשם הגרי"ש, כי אין שום שינוי בנושא 'שפע שוק', וכי כל הידיעות והשמועות בנושא שקריות. הרב גולדקנופף הוסיף, בשם הגרי"ש, כי שיקרו עליו, וכי אסור לקנות בחנויות הרשת.

אתר 'בחדרי חרדים' לא נתן פרסום לדברים. במהלך כל היום קיבלנו פרשניות סותרות על הנאמר בפגישה, ונמנענו מלהביע את דעתינו. הבהרנו באוזני המדווחים, כי אנו ממתינים לעמדה רשמית מבית הגרי"ש, בה יובהר באופן סופי מה התחדש בפרשה הסבוכה.

פרסום גם בשבועונים. פירסומת של שפעצילום: פרסום גם בשבועונים. פירסומת של שפע
פרסום גם בשבועונים. פירסומת של שפע




הערב קיבלנו הודעה רשמית מבית הגרי"ש. ההודעה הגיעה מגורם מוסמך, העומד מאחורי פרסום הדברים באם יצטרך לתת על כך דין וחשבון, ונחשב לאחד מנאמני ביתו הקרובים ביותר של הגרי"ש אלישיב. נוסח ההודעה כפי שנשלחה למערכת 'בחדי חרדים', אומרת כך:

"בביתו של פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א שוררת תסיסה רבה. הרב יצחק גולדקנופף לא הוסמך מעולם לדבר או להציג את עמדות מרן שליט"א בכל נושא.

"ולאור כך, כל הפרסומים של הרב גולדקונפף בשם מרן שליט"א הינם על דעת הרב גולדקנופף בלבד. נ ק ו ד ה .

"בנוסף אנו מוחים, שבעוד שנתבקש גולדקנופף (על פי הוראת מרן שליט"א) שלא להכניס לבית הרב כמו לשאר בתי גדולי ישראל מכשירי הקלטה, הנ"ל עבר על הוראת הרב". עד כאן הציטוט.

הדברים החריפים נאמרו בתגובה לדברי הרב גולדקנופף.

ובאם לא די בכך, מחר תתפרסם בעיתון 'יתד נאמן' מודעה, המבהירה את הכתבה שהתפרסמה ביום רביעי. המודעה מנוסחת בסגנון 'פרווה', ואומרת כי הכתבה נועדה לחזק את ידיו של וייסמן, בכדי שיסגור את כל הרשתות, ואז לא תהיה כל בעיה לעמוד עם הרשת בקשרי מסחר.

מנסחי המודעה הבהירו כי המילה "כל", נועדה להבהיר כי כבר עכשיו אין בעיה לקנות ברשת, אך מי שחושש - שימתין לסגירה סופית, אז ההכשר יהיה מוחלט.

"לא אני הקלטתי!"

הרב גולדקנופף הגיב לאתר 'בחדרי חרדים' על פרסום ההכחשה ואמר: "מעולם לא הקלטתי שום דבר בבתי גדולי ישראל. ההקלטות שדלפו, הגיעו ככל הנראה מאחד משלושים האנשים שהיו במקום.

"מעולם לא היה לי קשר להקלטה כזאת או אחרת. בקשר להוצאת הדברים: אמרתי לאורך כל היום את מה ששמעתי מהגרי"ש אלישיב. לא הוספתי כלום, וכמוני שמעו את הדברים עוד שלושים איש. הגרי"ש אמר לי במפורש שאני יכול להעביר את הדברים לאדמו"ר מגור, וכך עשיתי. כמזכיר ועדת הרבנים חובתי להעביר את מה שאני שומע, והטעמות אינם במקומם".

מקורבים לרב גולדקנופף הוסיפו, כי ההכחשה אינה במקומה. "דבר שיש לו שלושים עדים אי-אפשר להכחיש אותו. שופכים את דמו לחינם, ומוציא הידיעה ייתן על כך את הדין".

בקשר לפרסום ב'יתד נאמן', אמר הרב גולדקנופף, כי הוא רצה לצאת בהודעה משותפת, אך לצערו הדבר לא ייצא אל הפועל.

האם זה הגונג האחרון במאבק המתוקשר על 'שפע שוק'? הערכה שלנו: רחוק מזה.

המודעה בעיתון צילום: המודעה בעיתון
המודעה בעיתון 'יתד נאמן'





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}