י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המלחמה על ההפרדה באלעד

עיריית אלעד בישרה על פתיחת שנת הלימודים בהצלחה, אבל סמינר 'בית יעקב' לא נפתח עקב בעיות צניעות • ההורים: "רוצים להוציא אותנו מהמבנה" • מחזיק תיק החינוך: "איפה הם היו שלוש שנים?"

ראש העיר מסייר במתחם האולפנא יחד עם נציג המפד"ל בעיר
ראש העיר מסייר במתחם האולפנא יחד עם נציג המפד"ל בעיר



שערוריה נוספת בעיר אלעד: בהוראת הגר"נ קרליץ, החלו סוף-סוף ביום ה' האחרון, 123 בנות התיכון של 'בית יעקב' החדש באלעד ללמוד, ובכך פתחו את שנת הלימודים לאחר השבתה של שבוע, מאז תחילת שנת הלימודים. יחד עם זאת, מתכונת הלימודים בשלב זה היא, לפי הוראת הגר"נ קרליץ, רק בשעות אחר הצהרים.

שנת הלימודים הייתה אמורה להיפתח כבר ביום א' בשבוע שעבר, י' אלול, אלא שאז החליט ועד ההורים לממש את האיומים על השבתה מלאה של 'בית יעקב', והורו להנהלת התיכון כי הלימודים לא יפתחו כל עוד בית הספר הדתי-לאומי 'נועם' חולק את שיטחו עם 'בית יעקב', מה שגורם לחוסר נוחות לתלמידות 'בית יעקב' בשל בעיות חינוך וצניעות.

בנות התיכון, הלומדות במבנה ברחוב יהודה הנשיא 55 באלעד, חולקות את המבנה יחד עם בית הספר 'נעם', בו לומדים כיתות א'-ו' בנים ובנות, כשהכניסה היא בערבוביה, חרף ההבטחות להפרדה שהופרו, שוב ושוב, על-ידי העירייה ונציגיה.

ראש העיר בכניסה למבנה הסמינר המשמש גם ככניסה לבית הספר צילום: ראש העיר בכניסה למבנה הסמינר המשמש גם ככניסה לבית הספר
ראש העיר בכניסה למבנה הסמינר המשמש גם ככניסה לבית הספר 'נעם'


"רוצים להוציא אותנו מהמבנה"

עם פתיחת שנת הלימודים תש"ע צרפה העירייה לחצר בית הספר גם אולפנה דתית-לאומית, בה לומדות כ-100 בנות בכיתות ז'-ח'. כל האופציות שהוגשו לעירייה למקומות חילופיים עבור האולפנה נדחו על-ידי ראש העיר.

"ועד ההורים החליט על השבתת הלימודים, בשל פגיעה חמורה בנפש התלמידות שצריכות להיכנס ולשהות במתחם בית הספר 'נועם', כאשר הורים ותלמידים המתלבשים בצורה בלתי הולמת מגיעים בתחילת היום ובסופו לאסוף את הילדים", אומרים בוועד ההורים של 'בית יעקב'.

מספר ימים טרום פתיחת שנת הלימודים, החלו ההנהלה וועד ההורים בניסיונות נואשים להגיע לפתרון, אך בעירייה היו קצת שאננים. כך החלה שנת הלימודים באולפנת 'נועם', בעוד שבבית יעקב חוששים ההורים לשלוח את בנותיהן בשל בעיות צניעות. "הכניסה לסמינר ובית הספר במשותף, הבנות בציבור הד"ל מתלבשות בצורה בלתי הולמת, והכל מסביב תלמודי תורה ובתי ספר המלמדים ומחנכים לצניעות", אומרים בהנהלת בית יעקב.

"צר לנו", אומרים ההורים, "להפר את האידיליה על פתיחת שנת הלימודים המוצלחת. בשטח נציגי הציבור אותו בחרנו משרתים את הציבור הדתי-לאומי, המהווה 10% מהציבור. אנו קוראים מכאן לראש העיר, חברי העירייה, מחזיק תיק החינוך וראש מחלקת החינוך לפעול למען שולחכם ולקיים באמונה את הוראות גדולי ישראל.

"יש לנו הרגשה כי כל העניין נועד על מנת להוציא אותנו מהמבנה והכיתות שהוקצו עבורנו".

ראש העיר יצחק עידן בגזירת סרט לכיתות החדשות של האולפנאצילום: ראש העיר יצחק עידן בגזירת סרט לכיתות החדשות של האולפנא
ראש העיר יצחק עידן בגזירת סרט לכיתות החדשות של האולפנא


"פועל על פי הוראות הגאב"ד"

חבר מועצת העיר ומחזיק בתיק החינוך, זליג אורלנסקי, אומר בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים':
"כל הסיפור היה לגבי ההפרדה בין האולפנה לבין התיכון של הרב זלזניק. לפני פתיחת השנה פעלנו להפרדת השטחים. יחד עם זאת פתחנו כיתה נוספת לתיכון בית יעקב, בראשות הרב זלזניק, בכדי שלא יהיה קשר בין הכיתות, אך הכיתה הנוספת משמשת לאולם ומעבר למרפסת גדולה שמשמשת כחצר למוסדות.

"מעבר לזה ביצענו הפרדה מלאה בקומה המדוברת בין שני המוסדות, וההפרדה הזאת לא נובעת משיקולי דת, אלא משיקולים פדגוגים לטובת שני המוסדות. וכעת, יש דיון להתחיל לבצע הפרדה בקומה התחתונה, כדי שיהיו כניסות נפרדות, אך את זה נוכל להתחיל לבצע כשיסיימו את העבודות האחרות.

"צריך להבהיר שבית הספר 'נועם' נחנך יחד עם התיכון של הרב זלזניק, ועד כה הם שכנו זה לצד זה ללא הפרדה, מה קרה כעת? הם מצאו נציג כלבבם שישרת אותם, ובאמת אני כזה, אני מעוניין לעזור לכל מה שקשור למוסדות החינוך ולכל מי שצריך, אבל צריך להבין שבכל דבר יש איזשהו גבול של טעם שאנחנו יכולים לעשות. אי אפשר לבצע דברים מול הוראות מפורשות של משרד החינוך ורשויות החוק.

"לגבי הרעיון החילופי, במקום אחד לא הסתדר ובמקום השני הוא שוכן למול ישיבה קטנה בראשות הרב מלכה, ואינני יכול להציב ישיבה קטנה למול אולפנה ששווה לשכבת אותה גילים. אני דוחה את האשמות נגד העירייה, מאחר ולא ניתן להציג טיעונים למשרד החינוך 'בגלל בעיות צניעות'. נציגי נועם אומרים לנו, אם זה בגדר פיקוח נפש נעזוב את המקום.

"צריך לדעת שהם שם מאז השלטון הקודם, ומעולם לא הייתה השבתה של לימודים בשל בעיות הפרדה, והשלטון הקודם בעיר הוא זה ששם את התיכון של הרב זלזניק יחד עם בית הספר נועם. זו ירושה שקבלנו, זה לא ראש העיר הנוכחי, ושלוש שנים שהתיכון של הרב זלזניק היה בלי הפרדה. למה אז הוא לא דיבר?

"כעת הם רוצים שמהמדרכה, מהכניסה, תהיה כבר בהפרדה, ואת זה עוד לא סיימנו לבצע בשל הליכים ברורים של רישיונות, יש עלויות של שומרים נוספים, יש הוראות בטיחות, ואת זה צריך לבצע בצורה חכמה.

"אנחנו פועלים לסיום כל העבודות בבניין והכול לפי הוראותיו של הגאב"ד הרב ניסים קרליץ, ואני מקבל את ההוראות באופן אישי ופועל על פיהן".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}