י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'שפע': ההסכם לא השתנה - האנשים השתנו

ההסכם המתגבש בין 'שפע שוק' לבית הגרי"ש מביא גורמים שונים לנסות לסכלו. העילה: סניף 'מגה' נפתח בסכנין בשבת • בכיר ב'שפע שוק': "ההסכם סגור. עד היום לא שמעו אותנו" • בלעדי

'שפע': ההסכם לא השתנה - האנשים השתנו



חשיפת 'בחדרי חרדים' על ההסכם המתגבש בין ביתו של הגרי"ש אלשיב להנהלת 'שפע שוק', הכתה גלים רבים.

שניים אוחזין בחרם על 'שפע שוק' • חשיפה

כפי שנחשף אמש באתר 'בחדרי חרדים', פירסם היום עיתון 'יתד נאמן' ידיעה מערכתית על סגירת חלק מחנויות AM-PM, כש'הוועדה למען השבת' מצוטטת כמי שמביעה את תקוותה לסגירה מהירה של כל חנויות הרשת המחללת שבת.

אלא שנראה שעדיין יש מי שחפץ לתקוע מקלות בגלגלי ההסכם המתגבש. התירוץ הרשמי של איש העסקים דודי ויסמן לפתיחת רשת החנויות בשבת היה, כי רשת 'הריבוע הכחול' שומרת שבת, ואינה קשורה לרשת AM:PM, אותה רכש באמצעות חברת 'דור אלון' שבבעלותו. אלא שכעת מתברר כי 'הרבוע הכחול' מחללת שבת, ואחד מסניפי 'מגה' שבבעלותה, הממוקם בסכנין, פתוח בשבת לקהל הרחב.

הפרסום אודות פתיחת חנות רשמית של 'הריבוע הכחול' בשבת נועד לסכל באופן סופי את המגעים הנמרצים המתקיימים בין הנהלת הרשת לבין הנהגת הציבור החרדי. "החנות הזו לא יכולה להסתתר מאחורי חברות אחרות של הבעלים, 'מגה' שייכת באופן רשמי ל'ריבוע הכחול", אומרים מפיצי המידע, בתקווה שהשמועה תגיע לאוזניים הנכונות.

אלא שבהנהלת הרשת מסרבים להתרגש מהגילוי. שם אומרים לאתר 'בחדרי חרדים': "כל המלונות בירושלים בהכשר מהדרין פתוחים בשבת ומעסיקים ערבים. הלוואי שכולם היו מקפידים לשמור את כל העובדים על טהרת הערבים. הפתיחה בסכנין היא מהלך מקובל אצל כל הרשתות, וכל מורה הוראה יפסוק שאין בזה שום בעיה".

חילק מיליונים לאברכים. דודי וייסמןצילום: חילק מיליונים לאברכים. דודי וייסמן
חילק מיליונים לאברכים. דודי וייסמן


"ישנה בעיה חוקתית לסגור באופן מיידי"

אנחנו מנצלים את השיחה עם הגורם הבכיר ב'שפע שוק', בכדי להבין איפה עומד ההסכם בינם לבין בית הגרי"ש אלישיב.

בשיחה בלעדית לאתר 'בחדרי חרדים' אומר הגורם: "את ההצעה אותה אנו מקדמים היום, הצענו כבר לפני שנה וחצי. לא השתנה כלום בפרטי ההצעה. מי שהשתנה אלו הגורמים איתם אנו מדברים. עד היום לא הסכימו לשמוע, מהרגע ששמעו מה יש לנו להגיד החל ההסכם להתגלגל".

• מה אתם מציעים, ולמה יש מי שמתנגד לזה?

"אנחנו הצענו לסגור בהדרגתיות את הרשת המחללת שבת. הבאנו לנאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב את ההצעה, והם בחנו אותה בדרכים שלהם. עד היום התנהל המו"מ תחת הכותרת של 'או הכל או כלום'. היום מבינים שזה לא עובד ככה. ישנה בעיה חוקתית לסגור באופן מיידי את הרשת בשבת. ואני אסביר: החוק קובע כי יש איסור לתת רווח לבעלי מניות בחברה אחת על-ידי גרימת הפסד לבעלי מניות בחברה אחרת. שפע שוק ו–AM-PM, נמצאות בבעלות חברות בורסאיות שונות. אם נסגור את רשת 'AM-PM' בשבתות, זה יכול לגרום לתביעה על-ידי בעלי המניות, מכיוון שדודי ויסמן משמתמש ברשת אחת בכדי להרוויח מרשת אחרת.

"את החוות דעת המשפטית המדוברת הביא עורך דין שנשכר על-ידי אנשי ביתו של הגרי"ש אלישיב, שרצו להביא לפיתרון הבעיה. לכן אנחנו הצענו לפעול לסגירה הדרגתית ושקטה, אך היה מי שבחר בדרך המלחמה, וגרם נזק אדיר לכולם".

• אתם מצפים שלקראת החגים הקהל יחזור בהמוניו לסניפי הרשת?

"אנחנו מקווים שהקהל יראה את המאמצים הרבים שמשקיע הבעלים להגיע לפיתרון, ורצונו הכנה למנוע חילול שבת. אני חושב שיש עניין דווקא בימים בהם עושה הבעלים מאמצים גדולים לבוא לקראת החרדים לחזק את ידיו, ולומר לו: הציבור החרדי יודע לתגמל את מי ששומר שבת.

"יתירה מכך, ויסמן הולך לחטוף בעיתונות החילונית ריקושטים על ה'כניעה' שלו לחרדים. ב'ידיעות אחרונות' יהיה מחר פרסום נגדו ורשתות הטלויזיה גם לא יעשו לו הנחות, כך שאני חושב שדווקא בתקופה הזו צריך לחזק אותו.

"צריך לזכור שגם בעיצומו של ה'חרם' חילק דודי ויסמן מיליוני שקלים לאברכים מעוטי יכולת. הוא תמיד נתן וימשיך לתת לציבור החרדי. ואותם גורמים שניסו להציק במשך כל השנה וחצי האחרונות, צריכים להבין שהמפה השתנתה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}