י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"ע יוסף על השר מרגי: "תפטרו אותו"

בית הגר"ע יוסף דורש למנות את חתנו לרבנות העיר מודיעין. השר יעקב מרגי, שקצת מתקשה לקדם את הליך הבחירה, ניצל ברגע האחרון מהדחה, לאחר שהגר"ע יוסף הורה: "תפטרו אותו"

יצליח במשימה? השר יעקב מרגי עם הרב בניהו שמואלי
יצליח במשימה? השר יעקב מרגי עם הרב בניהו שמואלי

למרות תקופת המלפפונים הפוליטית, נראה כי מתחת לפני השטח רוחשים סיפורים שנעלמים, מחמת אדי החום, מעיניהם הבוחנות של הכתבים הפוליטיים. סיפור אחד מני רבים, זה המוגש כאן לפניכם, היה מזעזע בימים כתיקונם את המערכת הפוליטית החרדית, וצובר כותרות במדיות השונות.

לפני כארבעה חודשים נכנס יעקב מרגי לכהן כשר במשרד לענייני דתות. מרגי, שהחליף את השר יצחק כהן בתפקיד, קיבל לידיו משרד מתפקד, מקוואות ברחבי הארץ לקראת סיום בניה, ומשרד בריא מבחינה תקציבית. וכך, נכנס מרגי לנעליו הגדולות של כהן, והחל את תפקידו במשרד, תחת עיניהם הבוחנות של יו"רי המועצות הדתיות ורבני הערים.

על הפרק: מינוי רבנים ראשיים בערים שונות. הבוערים ביותר: ירושלים ומודיעין. הגר"ע יוסף שהציב כמטרה לאייש את רבנויות הערים בדחיפות, הטיל את כל כובד משקלו על שר הדתות, כדי שזה יקדם את בחירת המועמדים הש"סיים.

המועמד הש"סי לרבנות העיר מודיעין הוא הרב יעקב צ'יקוטאי, חתנו של הגר"ע יוסף, ומי שהיה רבה של מכבים-רעות וכיום אחד מרבני העיר שאוחדה עם מכבים-רעות. מבחינה משפטית, ישנה בעיה במינוי רב ספרדי בעיר מודיעין, נוסף על רבה האשכנזי המכהן, הגר"ד לאו. הגר"ע, ששוחח עם השר מרגי מספר פעמים על הנושא הבוער, נענה כי הנושא בטיפול, וכי בקרוב יוכל לבשר על כיבוש משרה רבנית נוספת לטובת המפלגה הספרדית.

אלא שבשבוע שעבר נכנסה בתו של הגר"ע יוסף, אשת הרב צ'יקוטאי, והתלוננה באוזניו על אוזלת ידו של השר יעקב מרגי. "כיצד ייתכן שהשר לא פועל במשך ארבעה חודשים לטובת המועמד?", שאלה הבת בזעם.

לטענת גורמים בש"ס, מי שפעל 'לחמם' את הגר"ע יוסף היה הרב בן ציון בר שלום, אותו קשה למצוא ביציע של אוהדי מרגי. לטענתם, בר שלום הגיע אל הגר"ע מספר רב של פעמים על מנת למחות על אוזלת ידו של מרגי, עד שגדשה הסאה.

בשבוע שעבר, לאחר שהגר"ע שמע כי דבר לא מתקדם בנושא רבנות מודיעין, הוא אמר: "די כבר. תפטרו את החמור הזה". ההתבטאות יוצאת הדופן זלגה במהירות לאוזניו של שר הדתות, שנזעק אל בית הרב על מנת להגן על עצמו.

הרב צקוטאי עם חותנו, הגרצילום: הרב צקוטאי עם חותנו, הגר
הרב צקוטאי עם חותנו, הגר''ע יוסף (צילום: מנחם בנטוב, mcity.co.i)

בשיחה שניהל מרגי עם הרב, הוא ניסה לצנן את הרוחות. מרגי הציג את פעילותו בחודשים האחרונים, והבטיח כי גם בנושא הרבנויות הוא עושה את המקסימום, בכדי לקדם את האינטרסים הש"סיים.

בש"ס הרשמית לא מגיבים אבל היה מי שאמר לאתר 'בחדרי חרדים': "כל ההתפתחות האחרונה נעשתה על-ידי גורמים שגרמו בעבר לחילול ה' גדול, ועדיין לא למדו לקח. הם מנסים לחרחר ריב בכל דרך, ומשחירים את פניו של השר בבית הרב".

במשרד הדתות לא מגיבים. שם רק ואומרים: "היחסים של השר עם הגר"ע יוסף טובים מאי-פעם".

הזירה הש"סית לא רגועה, ואם לא נראה התפתחויות בנושא רבנות מודיעין, הרי שצפויות לנו עוד כותרות רבות בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}