י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הכינרת

מקור המים של מדינת ישראל הוא גם מקום עם היסטוריה ארוכת שנים, נופים מרהיבים, חופי רחצה שקטים ואפשרויות נופש שוות לכל כיס

הכינרת

בכל חורף ישראלי אופייני, עוקבים אזרחי המדינה אחר המדד החשוב מכולם. לא מדובר בשער הדולר או בעליות הבורסה כי אם במפלס הכינרת, המשקף לא אחת את מצב הרוח הלאומי. הכינרת היא מקווה המים המתוקים הגדול ביותר בישראל, ולמעשה היא גם מקור המים ומאגר מי השתייה הגדול והחשוב ביותר במדינה. מסיבות אלה ונוספות היא הפכה לסמל לאומי חשוב אך גם למרכז תיירותי מדרגה ראשונה.

חופי הכינרת המקיפים אותה מכל עבריה דומים אך שונים. רצועת החוף שרוחבה משתנה בהתאם לגיאוגרפיה המקומית, יוצרת בכל נקודה נוף אחר. כך למשל במערב ובמזרח נופלים אל רצועת החוף הרי הגליל ומתלולי הגולן, בצפון נמצאת בקעת בית צידה, בקעה רחבה ושופעת מים המנקזת את נהר הירדן ונחלי הגולן, ובדרום נמצא שפך הירדן העושה דרכו ממנה והלאה אל האזורים המדבריים. משום כך ניתן למצוא סביב הכינרת חופים חוליים רכים וחופים סלעיים יותר, וכן חופים צרים לצד חופים רחבי ידיים.


כך או כך חופי הכינרת הם חגיגה והם שופעים באטרקציות תיירותיות המתאימות לכל גיל. ברבים מהחופים ניתן ללון במבחר אפשרויות: יש בתי מלון על קו המים, אכסניות, צימרים וכמובן אתרי קמפינג למשפחות לצעירים ולחובבי טבע.

במרבית החופים ניתן ליהנות מספורט מים ומפעילות ימית מגוונת כמו למשל שיט אבובים, סירות זודיאק, בננות וכדומה, הילדים שבחבורה יכולים להשתולל בחדווה באחד מפארקי המים המרתקים (לונה גל, צמח או חוף גיא), יש בהם מסעדות רבות ומרכולים ובכולם אפשר ליהנות בעיקר מהרבה שלווה ומרגוע.






ואיך אפשר בלי קצת טבע לנשמה? חופי הכינרת מהווים בסיס נפלא לטיולים נהדרים באזור. סביב הכינרת יש אתרי טבע רבים שהבולטים בהם הם פארק הירדן ושמורת בית ציידה, חמת גדר ונהריים ובל נשכח את חלקה הדרומי של רמת הגולן הנושק לכינרת ומשופע בנחלים זורמים, במסלולי טיולים באתרים היסטוריים ובשמורות טבע.

לצידם נמצאים גם אתרים היסטוריים כמו מגדל ותל הדר, אתר עובידיה, בית ציידה, קיבוץ דגניה א', קבר רבי מאיר בעל הנס, המושבה כינרת והעיר טבריה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}