י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רבנות י-ם: נכשל הניסיון למנות גוף בוחר

משרד הדתות כינס היום בבהילות ועדה לבחירת חברי הגוף הבוחר לרבנות ירושלים. אלא שיש מי שרואים עצמם נפגעים. בעקבות הערעור: הישיבה הסתיימה בלא תוצאות • פרסום ראשון

הרב יצחק יוסף, עם אביו הגר"ע. אחד מן המועמדים לרבנות העיר
הרב יצחק יוסף, עם אביו הגר"ע. אחד מן המועמדים לרבנות העיר

מרוב דיבורים על זהות המועמד לרבנות העיר ירושלים, שכחו כולם כי לבחירות צריך מצביעים. ובמקרה דנן - חברי גוף בוחר, שיבחרו את הרבנים הראשיים הבאים של ירושלים.

הוועדה, המורכבת מנציגי בתי הכנסת, נציגי משרד הדתות, וחברי עירייה, כוללת בסך הכל 48 חברי גוף בוחר. חצי מהגוף הבוחר נמנה על נציגי בתי הכנסת. הדיבורים אודות הבחירות ההולכות וקרבות, לא התאמתו במבחן המציאות, מאחר ומשרד הפנים לא קיים הליך בחירה מסודר לנציגות בתי הכנסת.

אלא שהיום (ה') בשעות הבוקר, קיבלו נציגי בתי הכנסת טלפון ממשרד הדתות. מעברו השני של הקו הם התבשרו שהוועדה הדנה בזהות הנציגים שיכהנו בגוף הבוחר, תתכנס היום (ה') בשעה 12 - ותבחר את המועמדים.

הידיעה לכשלעצמה, הינה ידיעה חיובית. לאחר שנים של סחבת בנושא הרבנות, מתעורר משרד הפנים ובוחר את החברים שאמורים למנות את הרבנים. אלא שמתברר כי לא כולם רואים עין בעין עם משרד הפנים את הכינוס המבוהל שזימן.

נציגי בתי הכנסת, שלא קיבלו תאריך אחרון לשליחת המועמדות, זועמים על המהירות בה הכל התנהל. לטענתם, הם קיבלו הודעה על כך שצריכים לשלוח מועמדות, אך לא ידעו מתי הוא התאריך האחרון, ולפיכך לא הציגו את מועמדותם, וכי הבהילות הפתאומית משחקת לרעתם.

ב'דגל התורה' מיהרו לגייס חוות דעת מעורך הדין אלקנה הולצר כי הכינוס לבחירת המועמדים אינו חוקי, וכי יש לדחות אותו עד לאחר שיודיעו לכלל הנוגעים בדבר מהו התאריך האחרון לשליחת מועמדות.

בינתיים, בכינוס במשרד הדתות בוקה ומבולקה, והישיבה הסוערת בעיצומה, כשהפרשנות המשפטית מונחת על השולחן.

עדכון: לאחר ישיבה סוערת שנמשכה מספר שעות, התפזרו הנוכחים מבלי לקבל הכרעה. חות הדעת המשפטית עיקרה את הדיון מתוכנו, ולעת עתה נדחתה ההחלטה למועד בלתי ידוע.

אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולדווח אחר ההתפתחויות במערכת הבחירות לרבנות ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}