י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גוש עציון

אתריי תיירות עם מסלולי נוף מרהיבים, חקלאות קדומה עם תעשייה מתקדמת ואוכלוסייה מגוונת. הכירו את חבל הארץ העטוף הסיפורים היסטוריים

גוש עציון


בשביליי גוש עציון מתקשרים עבר עם הווה, אתריי תיירות עם מסלולי נוף מרהיבים, חקלאות קדומה עם תעשייה מתקדמת, אוכלוסייה מגוונת, מוסדות חינוך לתפארת ועזרה הדדית המתבטאת בעשרות מפעליי חסד. בגוש עציון רבתי חיים כיום כ 65,000 איש היושבים בשתי ערים ובארבעה עשר יישובים. צורת החיים שהתפתחה בגוש מהווה מודל התיישבותי מיוחד במינו: שיתוף והווי יום יומי החוצה גבולות של קשת פוליטית, דתית או עדתית.

תנופת התיירות בגוש עציון בשיאה. כאן, על גב ההר מתערבבות להן אלו באלו תקופות היסטוריות שונות. מהנוף ההררי של הרי יהודה נשקפים השפלה ועריה, מדבר יהודה וערי אדום, ירושלים והים התיכון. כאן, בקו פרשת המים, שזורים להם אתרים תנ"כיים בסיפורי גבורה. כאן עוברת "דרך האבות", כאן ליקטה רות שיבולים בשדות, כאן בכתה רחל על בניה היוצאים לגלות וכאן רעה דוד המלך את צאן ישי בית הלחמי. בנופים ההרריים של גוש עציון התרחשו מרד בר-כוכבא, קרבות המכבים ומלחמתם של ארבעת ישובי גוש עציון במלחמת העצמאות – סיפורי הגבורה, השיירות וביניהם שיירת הל"ה.

בביקורכם באזור תוכלו לסייר ולטבול במעיינות נובעים, ליהנות מפיקניק בחיק הטבע, לצעוד בדרך האבות ולהתרשם ממקווה עתיק ששימש את העולים לירושלים.


ברחבי הגוש, במרחק מקסימאלי של עשר דקות נסיעה מאתר לאתר, פרושות מספר אטרקציות ייחודיות ובניהן: חוות איילים המציעה גם ספורט אתגרי ואת האומגה הארוכה ביותר בארץ- 600 מ' של שכרון חושים, ובאמת הביאר- מזכרת ממפעליו של המלך הורדוס – נקבה תת קרקעית, בה תוכלו להלך עם פנסים ולהירטב עד המותניים.

לאוהבי החיות, אנו ממליצים על ביקור במרכז חוויות - גן חי טיפולי עם למעלה מ-1000 זנים של בע"ח המורגלים במגע אדם. במרכז תוכלו לגעת, ללטף, להאכיל ולהתאהב בחיות השונות.

המעוניינים לרכב על סוסים, ימצאו שתי חוות רכיבה בגוש.



לשוחרי ההיסטוריה ועל מנת להבין איך הכל התחיל- חובה לבקר במרכז המבקרים בכפר עציון ולצפות בחזיון האור קולי. המרכז מספר באופן מרגש את סיפורו של גוש עציון במלחמת העצמאות, עת עמד במצור, כמגן דרומי לירושלים עד ערב הכרזת המדינה – בד' אייר, אז נפל ואיתו 240 לוחמים, ביניהם גם לוחמי השיירות דוגמת שיירת הל"ה. סיפורי הגבורה מלווים את המטייל באזור באנדרטאות ובמשלטים. כדאי גם לעצור בצלו של האלון הבודד – סמלו של גוש עציון. האלון שימש נקודת ציון לילדי גוש עציון הצופים מירושלים ומצפים לשוב אל אדמת אבותם.

ומכאן, נקפוץ למזרח גוש עציון – לגוש ישובי ההרודיון. גן לאומי הרודיון מהווה מוקד משיכה לרבים: באתר הארכיאולוגי, אשר נחשב כאחד המרשימים בארץ התגלה לפני כשנה קברו של המלך הורדוס(!) ולאחרונה גם אמפי תיאטרון עם ציורי קיר נפלאים. המבקרים באתר נחשפים לשרידים מרשימים של הארמון, יורדים במחילות תת קרקעיות ולומדים על התקופה. מההרודיון ניתן גם להשקיף על מדבר יהודה וים המלח ולהנות מבריזה מדברית אמיתית.




בתחתית ההרודיון, בישוב תקוע נמצא בית בד חדש ובו נלמד על תהלך ייצור השמן. ולידו, בחוות שדה בר נוכל ללמוד על תעשיית הגבינות, לטעום ולקנות גבינות ויוגורט עיזים.

את חובבי האקסטרים נשלח לזחול במערת החריטון – המערה הקארסטית הארוכה ביותר בארץ, הממוקמת ליד הישוב תקוע.

כיצד מגיעים? גוש עציון ממוקם דרומית לירושלים ומזרחית לעמק האלה. 3 דרכי הגעה לגוש: משכונת גילה שבירושלים דרך כביש המנהרות ; משכונת הר חומה שבירושלים – דרך "כביש הרודיון" לחלקו המזרחי של גוש עציון; או, למגיעים מהשפלה – דרך עמק האלה.

לפרטים נוספים:
עמותת התיירות גוש עציון
ד.נ. צפון יהודה 90433
טל: 02-9939933
פקס: 02-9932169
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}