י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יורדים מהעץ? הגאב"ד: די להפגנות

'העדה החרדית' פועלת להנמיך את גובה הלהבות שיצאו משליטה. הגאב"ד הורה: ההפגנות בשבתות רק בשכונות החרדיות - ומבוגרים בלבד. ב'עדה' מבהירים: זה זמני. כדאי שראש העיר יסגור את החניון

למבוגרים בלבד. הגאב"ד, הגרי"ט וייס. צילום: עזרא לנדאו
למבוגרים בלבד. הגאב"ד, הגרי"ט וייס. צילום: עזרא לנדאו

גאב"ד ירושלים הגרי"ט וייס יצא הערב (ד') בהודעה דרמטית: הפסיקו את כל ההפגנות ומעשי האלימות בירושלים. ואם לא די בכך, גם ההפגנות על החניון יצומצמו באופן משמעותי, כל זאת בעקבות האירועים בימים האחרונים.


המהומות: גפני תקף, אהרנוביץ' קבע פגישה
המשטרה: "החרדים רשעים!" • סיקור מיוחד


השבת האחרונה, שהוכרזה כשבת ללא הפסקה במאבק נגד החניון, גרמה להגבהת גובה הלהבות בירושלים לפסגות שאינן זכורות זמן רב. מאז השבת האחרונה, במהלכה נדרס אברך חרדי על-ידי נהג מונית, הסלים המצב, ושיאם של האירועים ארעו בלילות האחרונים, אז נפצעו מספר אברכים על-ידי המשטרה, ומהצד השני היכו נוער שוליים נהג מונית בשכונת מאה שערים.

האירועים הקשים הללו הביאו את הנהגת 'העדה' למחשבה מחודשת. ההבנה ששולי הציבור החרדי משתמשים במאבק על החניון, בכדי לפרוק תיסכולים על השוטרים ועל עוברי אורח תמימים, הביאו להחלטה: ההפגנות יצומצמו באופן משמעותי.

ההוראות שיצאו היום מבית הגאב"ד מדברות על הפגנות רק בתחומי השכונות החרדיות, ומי שישתתף בהם יהיו מבוגרים בלבד. יש שרוצים לקחת את ההוראה האחרונה כסוג של ירידה מהעץ. אך ב'עדה' ממהרים להבהיר: "המאבקים ימשיכו עד שהחניון יסגר. כעת יש סיטואציה מיוחדת ואנו פועלים בכדי להנמיך את גובה הלהבות. אך על השבת אנחנו לא מתפשרים".

כך או כך, ירושלים הולכת לתקופת רגיעה. כמה זמן זה יחזיק מעמד? תשאלו את הפחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}