י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מטה בנימין

מטה בנימין מכונה הלב של ישראל ולא בגלל ההווה אלא בגלל העבר. לעצום עיניים ולדמיין מה היה פה לפני 2000 שנה ויותר

מטה בנימין



עצמו לרגע את העיניים וחישבו על ימים רחוקים... אפילו עוד יותר רחוקים... נסו לדמיין דמויות של פעם, לבושות שמלות לבנות ארוכות, יחפות, יושבות בפתח האוהל... לפני יותר מאלפיים שנה, מה היה כאן? תל אביב לא היתה, גם לא חיפה ולא נתניה, בבאר שבע היו רק שבע בארות...

במטה בנימין תוכלו לשוב ולחוות ימים רחוקים וקסומים. כאן חיכו לנו שנים רבות ההרים שעליהם פסעו אבות האומה במקלם ובתרמילם; כאן המקום שבו הלך אברהם אבינו בעקבות הבטחה והציווי "קום והתהלך בארץ כי לך אתננה"; כאן המקום שבו חלם יעקב על הסולם ובו מלאכים עולים ויורדים...

אתם מוזמנים למסע אל העבר.



תל שילה

בהמשכם של אותם ימים, עבדים היינו לפרעה במצרים, וכשיצאנו משם, לאחר 40 שנות נדודים במדבר, נכנסו בני ישראל לארץ וחילקו אותה לנחלות על פי השבטים. והיכן נקבעה עיר הבירה? לא, עדיין לא בירושלים. המשכן הוצב בשילה. אליה עלו בני ישראל שלוש פעמים בשנה לרגל, והיא היתה המרכז הרוחני יותר משלוש מאות ושישים שנה, עד שחרבה בשריפה.

היכן בדיוק עמד המשכן? העבר הרחוק הולך ונחשף אט אט בחפירות של תל שילה הקדומה. לאחר שנלקח ארון האלוקים והעיר נחרבת, נבנו במקום הקדוש כנסיות ובהן פסיפסים מפוארים ועל גביהן גם מסגדים. החפירות בתל הקדומה בשיאן – ואתם מוזמנים לבוא ולגלות את העבר הרחוק ההולך ונחשף מתוך האדמה. (לתיאום ביקור: 050-8753742)




נחל פרת

מים תכולים זורמים בינות לצוקים מדבריים... שמורת הטבע ואדי קלט נמצאת במזרח מטה בנימין, בצפון מדבר יהודה, מצפון לכביש ירושלים-יריחו. הנחל חותר בנוף מדברי שחלקו גבעות קירטון בהירות ומעוגלות, וחלקו מצוקי גיר קשה, ובהם קניון רב רושם.

בנחל גדלה צמחיה עשירה ומגוונת, הן צמחיה מדברית והן צמחיית מים, המקנה לו אופי של נווה מדבר גדול. במצוקיו מרובים בעלי כנף, מהם נדירים מאוד, וכן בעלי חיים שונים כשפני סלע, שועלים, ארנבות ועוד. כן פזורים בנחל הרבה שרידים ארכיאולוגיים מעניינים: אמות מים מתקופת הבית השני, מנזרים מהתקופה הביזנטית, וסמוך לשפכו - שרידי מבצרים וארמונות מימי בית חשמונאי ובית הורדוס. השמורה סמוכה לישובים: ענתות, כפר אדומים, נופי פרת, אלון ומצפה יריחו.

אחת התקופות ההירואיות של העם היהודי טמונה בהרי בנימין, ממערבו ועד למזרחו. אלו הם הרי "גופנה" שבהם לחמו וניצחו המכבים את היונים. בהרים אלה שרידים ארכיאולוגיים רבים שטרם נחשפו, וגם שפע מעיינות זכים וצלולים.



בדרך היין

איכות יקבי הבוטיק של בנימין כבר נודעה לתהילה, ושפע מדליות בתחרויות בינלאומיות יעידו על טיב היין. יקבי בוטיק מחכים לכם בשילה, בגבעת הראל, בעפרה, בפסגות, בענתות ובגבעון החדשה. בואו לטעום את טעמו של היין שמיוצר מענבי ההרים הגבוהים של בנימין.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}