י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חבל ערד

עיר מודרנית לצד עיר קדומה, מזג אויר מדברי לצד רוח קרירה ויער המשתרע על 36,000 דונם. חבל ערד הוא יותר מאשר עצירה בדרך לים המלח

חבל ערד

הגבעות הגליות של חבל ערד מקשרות בין מדבר יהודה בצפון, לנגב בדרום ולשקע המזרחי העמוק של ים המלח. האוויר במדבר הנמצא בגובה של כ-600 מטר מעל פני הים יבש, אבל די בגשמי החורף המועטים להפוך את הקרקע לשטיח של פרחי בר. הבירה הקדומה של חבל ארץ זה משומרת כיום בתוך הפארק הלאומי תל ערד, הכולל את שרידיה של עיר כנענית ענקית (במדבר כ"א, א') ואת המצודה המרשימה מימי בית ראשון.

העיר המודרנית ערד הוקמה בשנת 1962. קרבתה לים המלח מאפשרת למבקרים לבלות את היום בהנאה מהמים המבריאים של הימה הנמוכה והמלוחה ביותר בעולם, ולעלות עם ערב לערד הגבוהה והקרירה הנמצאת במרחק שעת נסיעה, ולבלות בה את הלילה. רבים מבין 27,000 תושבי העיר הם עולים חדשים, בייחוד ממדינות ברית המועצות לשעבר. העיר ידועה באמניה הרבים שיצירותיהם מקשטות את כיכרות העיר ואת הפארקים הציבוריים, והגלריות שלהם מדגישות את נקודות העניין האחרות של האזור.


יער יתיר המשתרע על 36,000 דונם הוא גבולו הצפוני של חבל ערד. להפתעתם של המומחים, לא זו בלבד שגדלים פה עצי אורן ועצי מחט אחרים, אלא שגדלים כאן גם עצי פרי ואפילו גפנים, שבזכותן פועל בקרבת מקום גם יקב המהווה מוקד משיכה נוסף.

מחבל ערד יש גם גישה לעברו המערבי של הפארק הלאומי מצדה דרך הסוללה הרומאית. ואם באווירה אתנית חשקה נפשכם, תוכלו ליהנות מהכנסת אורחים בדואית בכפר כסייפה ובכפר דריג'את השוכן בקרבת מקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}