י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פתח תקוה: הלם וזעזוע • וידאו וגלריה

המתפללים במדרשיה בפ"ת קמו לבוקר שחור: נאצות נגד היהדות רוססו ברחבי המדרשיה. מתפלל: "פרעות קישינב חזרו" • עצרת חירום עם הגראי"ל שטיינמן • תמונות ווידאו מצמררים במיוחד

פתח תקוה: הלם וזעזוע • וידאו וגלריה
יצחק לב ארי

הלם בפתח תקווה: כתובות נאצה וצלבים רוססו במהלך השבת על בבית-כנסת ומדרשה ברחוב רוטשילד בפתח-תקווה. המדרשה, שהלכה וצברה תאוצה מבחינה רוחנית, סחפה אליה לא מעט אנשים שחפצו להתקרב לריבונו של עולם. ההצלחה הגדולה הייתה ככל הנראה לצנינים בעיני נוער שוליים מעולי רוסיה, שהחליטו להתנכל למקום המשגשג.

בבוקרו של יום השבת הגיעו המתפללים לתפילת השבת בבית הכנסת במקום, והזדעזעו לראות במקום ריסוסי גרפיטי בהם קריאות חמורות, שאינן ראויות להיכתב באתר חרדי. הכרזות, שרוססו ברחבי המקום, לא הותירו מקום אחד 'יבש'. עזרת הנשים הפכה לזירת קרב, ומלבד הכתובות הרבות, הותירו הפורעים נזק גדול במקום.

מיד עם צאת השבת הזעיקו המתפללים משטרת ישראל, ששיגרה כוחות מתוגברים. גם השוטרים הזדעזעו ממראה המקום. אל הזירה הגיע גם ראש עיריית פתח תקווה, יחק אוחיון, שהביע חלחלה ממעשה הפורעים.

מתפלל בית הכנסת אמר לכתב אתר 'בחדרי חרדים': "המראות שראינו מיד בבוקר יום השבת החזירו אותנו לסיפורים על פרעות קישינב. מי היה מאמין שבעיר שהוקמה על-ידי חרדים ייראו כאלו מראות? חייבים להעלות את הנושא לסדר היום. יש כאן קבוצות של רוסים שונאי כל ריח של יהדות, והם מפילים את חיתתם על תושבים חרדים. אם המשטרה לא תעשה סדר, המראות הללו יחזרו על עצמם".

כזכור, לפני מספר חודשים, נלכדה בפתח-תקווה קבוצת נוער רוסית שהזדהתה כארגון ניאו-נאצי. הפרשייה החמורה, שהסעירה בזמנו את המדינה, נגמרה בהגשת כתבי אישום, ובמאסר של חלק מהנוגעים בדבר. אך מסתבר, כי העיר עדיין לא נוקתה, והמראות הללו בהחלט גורמים להרהר אחר פעולות המשטרה נגד נוער אנטשימי, החי ופועל בארץ-ישראל.

ביום ה' הקרוב מתכננים מתפללי בית הכנסת לערוך עצרת מחאה נגד התנהגות הפורעים. הגראי"ל שטינמן הבטיח את השתתפותו.

לידי אתר 'בחדרי חרדים' הגיעה עדות ראיה של אדם שראה את המקרה. שימי פינס, תושב המקום מספר:

"בליל שבת בשעה 23:00 בלילה נכנס בחור בשערי המדרשה. בחור גבוה, לבוש בחולצה לבנה ומכנס כהה. המראה היה מוזר, אך היה באיזור מי שתירץ את בואו בלימוד נוסף שלקח הבחור על עצמו, לקראת ימי האלול.

"בבוקר התקבלה התשובה לסיבת בואו של הבחור. הבחור ריסס את כל בית הכנסת בריסוסי גרפיטי נגד החרדים והדת היהודית. גם בעזרת הנשים מלאו הקירות בריסוסים מחרידים, והבהלה בבית הכנסת הייתה גדולה. על רקע הדיווחים על קבוצות ניאו נאציות בפתח תקווה, נראה היה המעשה הונדליסטי כהמשך ישיר לדיווחים אלו. הריסוסים בשבח העליה הרוסית חיזקו את ההשערה כי מדובר בעולה רוסיה שונא יהודים, וכולנו תקווה כי ימצאו את הפורעים, ואלו יועמדו לדין".

לעומתו, הרב פויפר, רב המקום, אומר: "אני קורא לאדם זה שיכנס אלינו למדרשה ואנו נדאג לו
לחברותא טובה ובאהבת ישראל נרחיב את גבולות התורה במקום. אנו נקבל אותו בסבר פנים יפות
כמו שאנו מקבלים את כל באי בית המדרש".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}