י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ש"ס 'כבשה' גם את המועצה הדתית בביתר

אלי ישי סימן השבוע 'וי' נוסף ביומן האישי שלו, אם יש לו כזה: המועצה הדתית בידינו, גם בביתר עילית. ש"ס קיבלה שליטה מלאה במועצה הדתית בביתר, למורת רוחו של ראש העיר מאיר רובינשטיין

מאיר רובינשטיין עם הגרע יוסף. מעוז נוסף נכבש
מאיר רובינשטיין עם הגרע יוסף. מעוז נוסף נכבש

בימים בהם נמרחות הכותרות הראשיות בתמונות לא מחמיאות של שר לשעבר הנכנס לכלא, נעים להתנחם בניצחונות מקומיים. קטנים, אבל מתוקים.

אלי ישי סימן השבוע 'וי' נוסף ביומן האישי שלו, אם יש לו כזה: המועצה הדתית בביתר בידינו. מועצה דתית בכל עיר, היא גוף עתיר סמכויות וכוח שאין לזלזל בהן.

כאשר התקיימו הבחירות הסוערות בעיר ביתר עלית, וח"כ מאיר פרוש הריץ את מאיר רובינשטיין לראשות העיר, התיישבו להם ראשי ש"ס בביתו שברחוב שרי ישראל, וחתמו איתו על שלל הסכמים, בתמורה להשגת תמיכתם של תומכי ש"ס הרבים בעיר.

בין התנאים שסוכמו, התחייב פרוש שש"ס תקבל את הסמכויות במועצה הדתית. המינוי המובטח התעכב מזה חודשים ארוכים, עקב מחלוקות וחוסר יכולת מצד הגורמים הפוליטיים המקומיים להגיע לכלל הסכמה.

אלא שהשבוע, נחת אורח נכבד בעיר התורה בהרי יהודה. שר הפנים ויו"ר ש"ס בכבודו ובעצמו, החליט להשתתף בישיבת המועצה הדתית, משל היה חבר מועצה מן המניין. סיבת ההגעה: סיום הסאגה בנושא המועצה הדתית.

בואו נמנה את מי שצריך למנות, ונסגור סיפור, אמר ישי.

וכששר הפנים, הממונה על הרשויות המקומיות, דורש - רק ראש עיר טיפש במיוחד יכול לצפצף על הדרישה. בהצבעה שהתקיימה במליאת המועצה הדתית, בנוכחות שר הפנים ובפיקוחו ההדוק, נבחר נח צדוק, איש אמונו של שר הדתות יעקב מרגי, המזוהה אף הוא עם ישי - לתפקיד הנחשק של יו"ר המועצה הדתית בעיר.

רובינשטיין חשב להסתפק בכך, אבל בש"ס לטשו עיניים גם למשרת הגזבר. רובינשטיין, בלוליינות הפוליטית האופיינית לו, ניסה להתחמק. הוא העדיף, וזו גם הייתה הדרישה שעלתה משורות סיעתו, שנציג חסידי יאייש את המשרה שנותרה לפליטה.

במהלך הצבעות הישיבה, כשהם מלאי ביטחון עצמי לנוכח היו"ר היושב במליאה, העלו הנציגים הש"סיים במועצה דרישה לקיים הצבעה גם על איוש משרת גזבר המועצה הדתית. אם כבר אז כבר, אמרו בש"ס. הזדמנות חגיגית כזו אינה מתרחשת בכל יום.

מאיר רובינשטיין נראה נבוך מעט, אך מייד התעשת.

"לא היום. מחר", הודיע ראש העיר בסמכותיות, אגב פזילה לעבר מקום מושבו של אלי ישי. מחר, כשישי יתחבק עם בניזרי בשערי מעשיהו, נראה איך להתמודד עם הדרישה הזו – חשב, לבטח, רובינשטיין בליבו.

אלא ששר הפנים לא ויתר.

"למה מחר? היום!". דרש ישי, ורובינשטיין ציית.

בו במקום התקיימה הצבעה. הנציגים החסידיים ידעו את שעליהם להצביע. ש"ס, אלא מה. זו כוחה של ברית פוליטית.

מי שמונה למשרת הגזבר, הוא דוד כהן, דמות מקומית המזוהה עם ש"ס. וכך נשלמה השליטה הש"סית המלאה במועצה הדתית בעיר התורה בהרי יהודה. לשמחתם של ראשי ש"ס, ולמגינת ליבם של אחרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}