י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הלבנת הון? השחרת פני פוסק הדור!

שמועה שקרית בגנות גאב"ד אונגוואר, לפיה הסתבך, כביכול, עם רשויות החוק בארה"ב - עטפה את קהל חסידיו בכאב תהומי. "איך הם לא מפחדים", אומרים בני משפחתו וחסידיו • זעזוע

גאב"ד אונגוואר, הגאון רבי מנשה קליין
גאב"ד אונגוואר, הגאון רבי מנשה קליין

שמועה חסרת אחריות שהופצה בשלהי השבוע שעבר בגנותו של אחד מגדולי פוסקי הדור - עטפה את קהל חסידיו, בארץ ובחו"ל, בכאב תהומי שאין לו סוף. לפי הדיווח הכוזב שהופרח לחלל האוויר, הסתבך גאב"ד אונגוואר, הגאון רבי מנשה קליין, עם רשויות המס בארה"ב, בגין עבירה כלכלית חמורה שהיה מעורב בה, על פי מפיצי השמועה. על פי הדיווח, הרשויות הפדראליות בארה"ב עוקבות אחרי בעל 'משנה הלכות', ואם יסע מישראל לארה"ב - ייעצר במקום על-ידי סוכני ה-'אף. בי. איי'.

מאז פרסום הדיווח חסר השחר, עומדים בני משפחתו ומקורביו של גאב"ד אונגוואר חסרי אונים, ומנסים לפענח את זהות הגורם האחראי להפצת השמועה. אין לדברים הללו כל אחיזה קלושה במציאות, מבהירים בחסידות אונגוואר שוב ושוב.

תחושת התסכול האופפת את אנשיו של גאב"ד אונגוואר - מקורה בעלילת הכזב שפורסמה, אשר לפיה הסתבך רבם, הגאון הגדול רבי מנשה קליין (המכנה עצמו 'מנשה הקטן'), מזקני פוסקי ההלכה בארה"ב, בפרשיית הלבנת-הון חמורה, מן הסוג שידעה יהדות ארה"ב בעת האחרונה, עם פריצת גל המעצרים ב'פרשת דיל' של יהודים שנחשדו בפעילות פיננסית הכרוכה בהלבנת-הון.

האחראים לפרסום הדברים עשו שימוש תמוה בעובדה שגאב"ד אונגוואר לא חזר לארה"ב מזה מספר חודשים, והסיקו מכך שהאדמו"ר חושש לחזור, בשל הפחד מפני צו מעצר פדראלי התלוי נגדו, כביכול.

הבסיס הנוסף שעליו נשענו ממציאי החדשה, הוא ניסוח בו עשה גאב"ד אונגוואר שימוש בהזמנה לשמחת אחד מצאצאיו, שנערכה לאחרונה. מאז שוחרר ממחנה עבודה נאצי, לפני למעלה משישים שנה, מרבה גאב"ד אונגוואר להביע את הודאתו לה', על שניצל מציפורני הצוררים. לכן, בהזמנה המשפחתית שהפכה לבסיס המופרך, כתב הג"מ קליין כי הוא "מודה לה' על שהצילני מידי זדים".

ה'זדים' הללו, חרצו מפיצי השמועה הזדונית, אינן אלא רשויות ה'אף בי איי', שהוציאו צו מעצר כנגד הגאב"ד, ומכאן ראיה ניצחת לאמיתות השמועה.

"בשל הפרשה, הוא (גאב"ד אונגוואר) יושב בירושלים כבר למעלה משלושה חודשים, וככל הנראה יישאר לגור בה באופן קבוע, שכן ההערכות הן שהפרשה סבוכה מדי", ידע הגורם לדווח. "אם יחליט לשוב לארה"ב, צפוי הרב קליין להיעצר עם כניסתו", דיווח ספק ה'נייעס', אולי מפי מקורותיו העלומים ב'אף בי איי'.

ביום בו עלתה השמועה המומצאת לחלל האוויר, הגיע מידע בהול לידי 'בחדרי חרדים', המכחיש את הדברים מכול וכול. אנשים הרואים עצמם תלמידיו ומעריציו של בעל 'משנה הלכות', ביררו את הדברים, הבינו שהם שקריים לחלוטין, ולא ידעו להיכן להפנות את זעמם הגדול וכיצד להגיב על כבוד התורה שחולל.

כאשר כתב אתר 'בחדרי חרדים' יצר קשר עם הגאון רבי דוד שלמה קליין, בנו של גאב"ד אונגוואר המשמש כרב קריית אונגוואר בשכונת רמות הירושלמית, נשמע הרב קליין כשהוא כאוב בכל ליבו.

"אני לא יודע מה הביא אותם להפיץ שמועה כל-כך שקרית", שפך בנו של הגאב"ד את מר-ליבו. "הרי אין לזה שום אחיזה במציאות. אני לא מבין מי הוא בעל האינטרס שמחפש להפיץ לכלוך מרושע שכזה.

"מי הם מפיצי השמועה?", תהה הרב קליין. "הם לא מחפשים זכויות לחודש אלול? סמוך כל-כך ליום הכיפורים הם מחפשים להתחיל עם אחד מגדולי וצדיקי הדור ולבזותו? הם לא מבינים שהם משחקים באש?", תינה הרב קליין את כאבו.

רבה של קריית אונגוואר בירושלים הפנה את 'בחדרי חרדים' אל איש העסקים ר' איצ'ה פאלוך, המשמש כחבר הנהלת מוסדות אונגוואר. פאלוך מונה על-ידי מקורבי הגאון רבי מנשה הקטן לרכז את תגובת החסידות, בעקבות השמועה הלא אחראית.

"גאב"ד אונגוואר כבר החליט לפני שנתיים לעלות לארץ ישראל", מסביר ר' איצ'ה פאלוך בראיון לאתר 'בחדרי חרדים'. "מזה שנתיים ימים הוא נוהג יום אחד של יום-טוב, כבן ארץ ישראל. גם כאשר הזדמן לארה"ב באחד החגים - הוא לא נהג יום טוב שני של גלויות, מכיוון שהוא רואה את עצמו תושב ארץ ישראל. לפני שנה הוא נפרד מקהל חסידיו בארה"ב, והודיע להם כי הוא עובר להתגורר בירושלים".

• הרב מתכנן גיחה לארה"ב בקרוב?

"הוא היה אמור לחזור לשם לאחרונה, לצורך בדיקה אצל רופא. אלא שמחמת חולשתו הוא נמנע מלעשות זאת", מסביר פאלוך. "הוא רוצה להיות בארץ בימי ראש השנה, וקשה לו לנסוע ולחזור בכזו תכיפות. כנראה שלקראת סוכות הוא ייסע לארה"ב, וישהה שם לאורך החורף".

• מה הביא את אותם גורמים להפיץ את השמועה? יש אולי איזשהו גרעין של אמת שהוצא מהקשרו?

"חס ושלום", מזדעק פאלוך. "לא מיניה ולא מקצתיה. זו המצאה חסרת שחר, שמועה שאין לה בסיס. פשוט לקחו את אחד מגדולי הדור והעלילו עליו. איך הם לא מפחדים?

"אין שום חקירות, שום עיכובי כניסה, שום צווי מעצר ושום חשד להלבנות הון. יש כאן רק מעשה מרושע של גורמים בלתי אחראיים, שהעזו לשקר במצח נחושה וניסו להשחיר את פניו של אחד מזקני פוסקי הדור", מתנסח פאלוך בחריפות.

• השמועה הזדונית נשענה בין היתר על ניסוח שהופיע בהזמנה לשמחה משפחתית, בו כותב הגאב"ד שהוא מודה לה' שהצילו מיד זדים...

"איזו בורות", מגחך ר' איצ'ה פאלוך. "בהזמנה שהגאב"ד כתב לפני שנה הוא כתב בדיוק את אותו הניסוח. הוא מדבר על הצלתו מציפורני הנאצים, במהלך שנות השואה הארורה. אגב, הוא היה בבוכנוולד יחד עם אבי ועם הרב הראשי, הרב לאו. מאז ששוחרר מהמחנה לפני למעלה משישים שנה, הוא מרבה להודות לה' על ששרד את התופת וניצל מיד הזדים. צריך להיות עם הארץ גמור בכדי להסיק מכך שהוא מתכוון ל'אף בי איי'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}