י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קמב"ץ 'העדה': נתבע הקצין תביעה אזרחית

אירוע הדריסה סמוך ל'קרתא', שנעשה בגיבוי קצין משטרה, מוציא את 'העדה' למלחמה. יואליש קרויס: "הקצין אלון וינשטין ייתבע תביעה אזרחית. העולם אינו הפקר. מצב האברך שנדרס - משתפר" • ראיון

יואליש קרויס
יואליש קרויס

האלימות של משטרת ירושלים כלפי מפגיני השבת עולה שלב, מידי שבת. אך דומה שהשבת עלתה האלימות לדרגות אותן לא הכרנו.

תקרית מזעזעת אירעה בהפגנות ליל שבת בסמיכות לחניון קרתא, כאשר אברך נפצע קשה, לאחר שנהג ערבי, שקיבל הוראה לנסוע, למרות המפגינים שהיו במקום, פגע בו.

אירועי קרתא: ערבי דרס חרדי שהפגין • וידאו

שוורץ הועבר במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם, ומצבו השתפר במהלך השבת. הנהג הדורס נמלט, והמשטרה פתחה אחריו בחיפושים.

קמב"ץ 'העדה החרדית', יואל קרויס, אומר לאתר 'בחדרי חרדים' מיד עם צאת השבת: "אנחנו נלך למח"ש להתלונן, ומיד לאחר מכן נגיש נגד הקצין תביעה אזרחית. העולם הוא לא הפקר. השוטרים חייבים לדעת זאת".

• אתם יודעים מיהו הקצין שנתן את ההוראה לנסוע?

"כן. לקצין קוראים אלון וינשטיין. כל פעם שהוא נמצא יש בלאגן. הוא לא אוהב חרדים בלשון המעטה, ואנחנו נלך להתלונן נגדו. לא רק שהוא נתן הוראה לערבי לנסוע, אלא לאחר שהוא סחב את האברך לאורך 80 מטר, יצא הערבי מהאוטו על מנת לבדוק מה שלום הפצוע, ואותו קצין אמר לו: 'יאללה תברח מהר. שלא יתפסו אותך'".

• מה מצבו של האברך הפצוע?

"הוא סובל מפגיעות ראש, ומאובחן כפצוע בינוני. כל השבת היו איתו שני אברכים, וברוך ה' מצבו משתפר. הוא התאשפז בהדסה עין כרם, ואנחנו מקווים שמצבו ישתפר בימים הקרובים".

• למה הוא נסע להדסה, בימים בהם מתנהלת מלחמה נגד בית החולים?

"מכיוון שהיה חשש לפגיעת ראש רצינית, והדסה היו בתורנות, לא רצו לנסוע לבית חולים אחר, ואחר כך יצטרכו להעביר אותו ויהיה עוד חילול שבת. החליטו לנסוע להדסה, ואחר כך אולי להעביר אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}