י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מכניסת השבת עד צאת נשמת השוטרים

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים', העדה החרדית החליטה להסלים את המאבק נגד פתיחת חניון קרתא בשבתות. 3 הפגנות מתוכננות לשבת הקרובה, והמשטרה בהיערכות שיא. וברקת? הוא לא מתכוין להתקפל

הפגנות השבת. צילום ארכיון: פיני רוזן
הפגנות השבת. צילום ארכיון: פיני רוזן

השבוע חשף אתר 'בחדרי חרדים' את קיומו של מסמך שהונח על שולחנו של גאב"ד 'העדה החרדית' על ידי השר לבטחון פנים יצחק אהרנוביץ'. המסמך שתוכנו המלא נחשף באתר 'בחדרי חרדים' הביא רשימה מלאה ועדכנית של חילולי השבת שנגרמים בעקבות ההפגנות נגד פתיחת חניון קרתא.

בעקבות המסמך החליטו ב'עדה החרדית' להסלים את ההפגנות, ולגרום לצמצום חילולי השבת על ידי התחלת הפגנות מיד בערב שבת, מה שיגרום למשטרת ישראל לשנע פחות שוטרים במהלך השבת.

המחזות הקבועים החוזרים על עצמם באופן קבוע לאורך השבתות האחרונות, עומדות לעבור שידרוג משמעותי. בעדה החרדית, החלו מתכוננים לשבת קייצית ארוכה שכולה הפגנות.

מודעות הנושאות את הכותרת "יום שכולו שבת", נמרחו על כותלי ירושלים החרדית, וקראו לציבור החרדי לקחת חלק במרתון ההפגנות ולמחות על חילולי השבת הנעשים בחניון קרתא, ובעיקר - על האדישות שפשתה בציבור ועל סדר היום שהשתנה.

התמונות בהן נראה ניר ברקת, ראש העירייה שהחליט על פתיחת החניון, כשהוא מתקבל בכבוד מלכים בתלמודי תורה חרדיים בירושלים, צרמו להרבה אנשים. הם הבינו שהאדישות חוללה שמות שתודעה החרדית הירושלמית. העובדה שקומץ יועצים חרדיים הפכו את מי שהניף את ידו על הצביון השבתי בעיר ליקיר הציבור החרדי - הדירה את שנתם של עסקני העדה החרדית.

ה'עדה החרדית' יוצאת למלחמה על כל הקופה. המאבק עכשיו הוא על נקודות. אף אחד לא מצפה לניצחון בנוק אאוט, הכל שאלה של סמנטיקה. האם ברקת יקבל שוב תמונות של אלימות, או חס ושלום התקשורת תבין שהציבור החרדי נכנס, וויתר על פתיחת החניון בשבתות. מלחמה על נקודות כבר אמרנו?.

ההפגנה הראשונה המתוככנת להשבת, היא עם כניסת בזמן הדלקת הנרות, אז יצאו ציבור המוחים משכונת מאה שערים לכיוון חניון קרתא. בראשות הצועדים יעמדו רבני הבד"ץ, הרבנים: סנדר אברפלד, משה ברנסדופר, יחזקאל לינדר עקיבא וואזנר.

עוד לא יספיקו השוטרים לאזור כוחות, והפגנה נוספת תצא ממאה שערים לכיוון החניון. השעה המיועדת 11:15, המטרה: תפילת מוסף המונית. גם בראשות המצעד המדובר יעמדו חלק מרבני הבד"ץ, שיעמדו לפני התיבה.

מיד לאחר אכילת הצ'ולנט, וצבירת כוחות, יצאו המוחים שוב לעבר חניון קרתא. המסלול המוכר יתמלא הפעם גם בבני נוער, מהם הוריד הבד"ץ את האישור להשתתף בהפגנות. בשעה 17:00, יעמדו ראשי העדה בכיכר מאה שערים, ויובילו את המפגינים לכיון חניון קרתא. ההוראה היא חד משמעית: מלחמה על הכל. לא להירתע ממעצרים או מהפגנות כח של המשטרה, וללכת למחות נגד פתיחת החניון. בכל מחיר.

שבתות הקיץ הארוכות שהיוו את הפלטפורמה הנוחה עבור העדה החרדית, הולכות ומתקצרות, וכנראה בהנהגת העדה הבינו שמוטב להוציא את הנשק החם כבר עכשיו מאשר לחכות לזמן מאוחר יותר.

מאנשי ברקת אנו מבינים כי הוא לא מתכוין להיכנע. בכל מחיר. הדברים כבר לא בשליטתו, והמאבק שהפך לסמל, לא יוכרע על ידי הפגנות אלימות. הידיעה הזו אולי תתסיס את הרוחות בשבת הקרובה, אך לטווח ארוך, נדמה שהציבור החרדי לא יצא ממלחמה זו וידיו על העליונה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}