י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'יד ושם' יקבל את השרטוטים של אושוויץ

השרטוטים המקוריים של אושוויץ, אותם יקבל היום נתניהו בטקס בברלין, ממחישים את התכנון השיטתי והמתמשך של "הפתרון הסופי" על-ידי הגרמנים. הם נמצאו בשנת 2008 בדירה נטושה בברלין

מחנה אושוויץ
מחנה אושוויץ

השרטוטים המקוריים של מחנה אושוויץ-בירקנאו יוענקו היום ל'יד ושם'. השרטוטים יועברו לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר היום בברלין, במהלך טקס שבו יעניק אותם העורך הראשי של העיתון הגרמני "בילד", ליד ושם.

הטקס יתקיים בבניין תאגיד התקשורת הגרמני אקסל-שפרינגר המו"ל של ה"בילד",‬ אשר רכש את תוכניות הבנייה המקוריות של אושוויץ, ובחר להעניק אותן לארכיון יד ושם.

השרטוטים המקוריים של אושוויץ ממחישים את התכנון השיטתי והמתמשך של "הפתרון הסופי" על-ידי הגרמנים. השרטוטים יוצגו לראשונה בישראל בתערוכה שתיפתח ביד ושם, בינואר ‭,2010‬ לציון 65 שנים לשחרור מחנה אושוויץ.

בשנת 2008 נמצאו בדירה נטושה בברלין 29 שרטוטים מצהיבים של מבנים במחנה אושוויץ, שרובם הוכנו בסתיו ‭.1941‬ ייחודם העיקרי של השרטוטים הוא בתארוך המוקדם יחסית של חלק מהם, לעומת שרטוטי אושוויץ שהיו ידועים עד כה. השרטוטים הם בקנה מידה ‭,100:1‬ וכוללים את אחת מתוכניות המחנה מ-23 באוקטובר ‭,1941‬ הנושאת הערת שוליים וחתימה של הימלר בצבע ירוק.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}