י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אח האם: "הפרקליטות מנסה לסכסך"

בדיון על המשך מעצר האם החשודה בהרעבה, הציגה הפרקליטות עדות של אח האם, התוקף לכאורה את אחותו ומאשים אותה בהרעבה. אחיה: "הפרקליטות משקרת. הוציאה ממנו דברים. זה חלק מהרדיפה"

האם החשודה. תמונת ארכיון
האם החשודה. תמונת ארכיון

המלחמה באם החשודה בהרעבת בנה אינה פוסקת. על רקע הודעת 'העדה החרדית' הקוראת להסלמת המאבק נגד פתיחת חניון קרתא, מתגבר החשש שהאירוע שנשמר עד עתה תחת פרופיל נמוך יפרוץ שוב ויבעיר את העיר.

הרקע לאיומי ההסלמה, הוא הדיון בבית המשפט בנוגע להמשך תנאי מעצרה. כזכור, הפרקליטות ערערה בשתי ערכאות על ההחלטה להשאיר את האם עם ילדיה, ולבסוף קיבל בית המשפט את בקשת הפרקליטות, מה שעורר זעם רב בעדה החרדית.

היום (ד') החל הדיון בתנאי המעצר. העדויות אותם הביאה המדינה מזעזעות, קשות לקריאה, לא יאומנו אף אם יסופרו. אך מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי העדויות מוטלות בספק, ואם המדינה בונה על הציטוטים המובאים בכתב התביעה, מוטב לה שתפנה את זמנה למלחמה בפשע הגואה ברחובות מאשר המלחמה באם שהצליחה לטלטל את הציבור הישראלי.

בפרטוקול בית המשפט הובאו מספר עדויות. כאן נביא את חלקם. די בעדויות אלו לסמר את שערות ראשי הקוראים:

"הודעת מתנדבת, לפיה באחד המקרים הבחינה בח' לוקח אוכל, רץ ומסתתר מתחת לשולחן על מנת שלא יבחינו בו אוכל".

"אלמלא תושיית הצוות הרפואי אשר בהבחינו כי ח' אינו סובל מבעיה אורגנית במערכת העיכול בחר להזליף לח' תמיסת הזנה בשעות הלילה, כאשר אימו אינה לצידו, היה ח' נאלץ לעבור ניתוח להשתלת מח עצם, ובכך להיחשף לסיכון ממשי לחייו. כך בהדגישה, כי עובר לטיפול כאמור כבר נבדקה התאמת בני משפחתו של ח' לתרום לו מח עצם. יתרה מזאת, המבקשת הפנתה להודעות של אחיות בית החולים, מהן עלה כי במקום לשמוח על כך שלראשונה מזה כשנה וחצי ח' מעכל מזון בכוחות עצמו, המשיבה מאד כעסה על כך שח' קיבל הזנה בשעות הלילה בלי ידיעתה".

"פרופ' עציוני, מנהל בית החולים רמב"ם, אשר אישר את קביעות רופאי בית החולים הדסה עין כרם, לפיהן ח' לא סבל משום מחלה פיזיולוגית אלא נפגע כתוצאה מהתערבות אנושית מכוונת. כמו כן, הוגשה לתיק בית המשפט חוות דעתם של פרופ' היס וד"ר גיבס, אשר קבעו כי הפצעים בגבו של ח', הדימומים התת-עוריים והעוריים, ההתקלפויות של העור והפצעים בכפות ידיו, מתיישבים עם מנגנון חבלתי ושוללים מנגנון חולני. בנוסף, הם קבעו כי ההתקרחות בראשו של ח' אינה תוצאה של גורם חולני וכי מוכרת תופעה זו בספרות המקצועית כאבחנה להתעללות בקטין".

"באחד המקרים היא גילתה את ח' שוכב במיטתו ומדמם מהידיים ומהרגליים ושקית העירוי היתה מנותקת וזרוקה על רצפת החדר. המשיבה ישבה ליד ח' וכלל לא קראה לאחיות. העדה עברה במקרה והבחינה בדבר. כאשר שאלה את המשיבה לפשר העניין זו לא השיבה לה כלל ואז פרצה בבכי היסטרי".

אלא שלאחר השחרת פני האמא, מביאה הפרקליטות את עדותו של אחיה, המעיד לטענת הפרקליטות נגד אחותו מה שנותן אותנטיות יתירה לעדותו. וכך נכתב בכתב התביעה:

"בהודעתו של י' א', דודו של ח', מיום 8.7.2009, אישר הלה כי ח' התלונן בפני ד"ר אקר ובנוכחותו של י' א', כי צינור ההזנה הוצא מגופו של ח' והחבישות שעל גופו הוסרו. ח' אמר ביידיש כי המשיבה היא שעשתה זאת.

"העד הוסיף וסיפר, כי קודם לכן הבחין במשיבה כשהיא ממששת את ח' שלא בעדינות והוא ביקש ממנה להפסיק זאת שכן ח' בכה. לדבריו "אני בהחלט חושב שהמישוש שלה גרם לנפילת התחבושות והיא גם נגעה באזור הצינור גם שם היא מיששה ולכן יכול להיות שזה גם יצא". עוד ציין דודו של ח', אחיה של המשיבה, כי לאחר שהמשיבה הורחקה מח', חל שינוי ניכר במצבו, הוא נעשה רגוע, אינו מתלונן על כאבי בטן והחל לאכול דרך הפה. כמו כן, סיפר הלה בהודעה, כי עובר להרחקת המשיבה מח', ח' היה לחוץ מאחר שהמשיבה כל הזמן נתנה לו פקודות, וכן לא רצה שהמשיבה תיגע בו ובכה כאשר היא עשתה כן, למרות שרצה לראותהּ".

אלא שמבירור עם אח האם מתברר כי לא דובים ולא יער. אחיה, ר' משה יהושע איזנבאך, אומר ל'בחדרי חרדים': "הפרקליטות מוציאה מכל אחד מה שהיא רוצה. אני מכיר את אחי. הוא לא אמר כאלה דברים. זה המשך של הרדיפה אותה אנחנו עוברים. רוצים לסכסך בין בני המשפחה. אני בטוח שבסופו של דבר האמת תצא לאור, וכולם יראו שהכל היה שקר".

האם הפרקליטות הוציאה דברים מהקשרם? משיחה עם האח נראה כי בני המשפחה לא דוברים עברית רהוטה, וקל מאד להוציא מהם דברים שלא התכוונו עליהם. איך תיראה הפרקליטות אם יתברר שפעלה לא בהגינות? פחי ירושלים יעידו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}