י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"למה שופכים את דמי?" • ראיון מיוחד

פנחס זלצמן, מבעלי 'נאות הפסגה' שהגישה בקשה להקפאת הליכים, אומר ל'בחדרי חרדים': "שופכים את דמי. עשינו הכל בשביל להפוך שולחן במשרד הביטחון. ללקוחות יש ערבות בנקאית" • חשבון נפש

פנחס זלצמן (במרכז). צילום ארכיון
פנחס זלצמן (במרכז). צילום ארכיון

הקריסה שהייתה או שלא בחברת נאות הפסגה, הצליחה להרגיז את בעליה. הם שהלכו לצעד מרחיק לכת של הקפאת הליכים בכדי 'להפוך שולחן' ולעורר את משרד הביטחון, זכו לקיתונות של בוז. לא בצדק, לטענתם.

מה שכואב להם יותר מכל הוא היחס של התקשורת החרדית המקוונת, חוסר הפרגון והאמפתיה למצב הרגיש אליו נקלעו, דומים עליהם כתחיבת סכין חדה במיוחד במרכז ליבם. דווקא בבית הם לא ציפו לכזה יחס, הם אומרים, וגורמים לנו להרהר בצדקת טענותיהם.

פנחס זלצמן, מבעלי חברת 'נאות הפסגה' נמצא בחזית התקשורתית בימים האחרונים. מאז שפרסמו אמצעי התקשורת את בקשת החברה להקפאת הליכים, נכנסו חייו לסחרחורת. אין ספור טלפונים מעיתונאים ומלקוחות, הפכו את חייו לקשים, אך הוא מתמודד עם המצב החדש בהצלחה יחסית.

ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "בכל השנים בהם אני בונה עבור הציבור החרדי, מעולם לא היה לי דין תורה עם אף לקוח. בניתי אלפי יחידות דיור. ואפילו לא דין תורה אחד. זה לא אומר כלום?. לכל הלקוחות שלי יש ערבות בנקאית מלאה, וכולם יכולים לישון היטב בלילה".

• מה קרה בעצם? למה ביקשתם הקפאת הליכים?

"אנחנו מחזיקים בקרקעות רבות באיזור מודיעין עלית. ואנחנו תקועים איתם. לא נותנים לנו לקדם בהם בניה מחד, מצד שני לא הודיעו לנו על הקפאה סופית של הקרקעות. אם רוצים לנשל מידינו את הקרקעות שיודיעו לנו, נקבל פיצויים ונלך הביתה. אבל כל הזמן אומרים לנו שזה רק זמני, ואנחנו גם מגורשים מביתנו, וגם ממשיכים לשלם ארנונה וחשמל. המצב הזה הוא אבסורדי מאין כמוהו".

• מאז שהודעתם על הקפאת ההליכים, מה התקדם?

"את הבקשה הגשנו אתמול לבית המשפט, והיום קיבלנו הודעה על כך ששליש מהקרקעות הופשרו. שליש מהקרקעות זה 606 דירות מתוך 2400 דירות שיש לנו באיזור. זה הרבה אבל לא מספיק בכלל".

• הורדת את הבקשה להקפאת ההליך?

"לא. אני לא אוריד את הבקשה עד שישוחררו כל הקרקעות. לחברה יש עודף תקציבי גדול, ואין שום סיבה שבגלל קפריזות של משרד הביטחון החברה תגיע למצב בו אנו נמצאים היום. ואני מודיע: עד שלא ישוחררו הקרקעות, לא אוריד את הבקשה להקפאת הליכים".

• למה התלבשו דווקא עליכם?

"אין לי מושג. אולי בגלל שאנחנו מחזיקים את העתודות הגדולות ביות באזור החליטו להתלבש עלינו. השטחים שלנו לא קשורים בכלל לגדר ההפרדה, והחלטת משרד הביטחון היא יותר מתמוהה. חשוב לי להדגיש שאין אף לקוח בסכנה, ואני הזרמתי היום מכספי האישי לחברה. לא הייתי עושה כך אם לא הייתי מאמין במאה אחוז שהחברה במצב מצוין".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}