י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קרטר ברחוב הקבלן: מה עם שליט?

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, הגיע לביקור מיוחד אצל הגר"ע יוסף כשהוא מלווה בבישוף טוטו ובמשלחת נשיאים לשעבר. הגר"ע ביקש ממנו לפעול למען גלעד שליט, וקרטר דיבר על שלום

נועם שליט בביקור אצל הגר"ע. תמונת ארכיון
נועם שליט בביקור אצל הגר"ע. תמונת ארכיון

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, המכנה עצמו כשליח שלום לעניני המזרח התיכון, ביקש להיוועד עם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס הגר"ע יוסף, ולדבר על שלום.

הקשיש הנרגן, שדעותיו האנטי ישראליות ידועות לכל, פנה באמצעות אנשי נשיא המדינה שמעון פרס, לפני מספר שבועות לבית הגר"ע יוסף, וביקש לעניין את הגר"ע יוסף ביוזמותיו האמורות להביא שקט לאיזור הלמוד במלחמה. הגר"ע שקיבל את הבקשה, השיב בחיוב, והפגישה יצאה אל הדרך.
סמוך לשעה עשר ושלושים בבוקר, הגיע קרטר מלווה במשלחת נשיאים לשעבר ובבישוף טוטו לביתו של הגר"ע ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף בירושלים. מצד הגר"ע יוסף נכחו בפגישה יו"ר התנועה אלי ישי.

פרטי השיחה במלואה עדיין לא התפרסמו, אך מהערכות מוקדמות של אנשי ביתו של הגר"ע יוסף ניתן להבין כי הגר"ע יבקש להעלות על השולחן את החייל החטוף גלעד שליט. הרב יסביר את החשיבות שישנה בהלכה היהודית לחיי אדם, ועל גודל המאמצים שמשקיעה המדינה בשחרור שבוי מיד שוביו.

קרטר מצידו ביקש מהרב לפעול למען השלום ולהעביר דרכו מסר לממשלה על ויתורים שיש לדעתו לעשות בכדי להביא לרגיעה המיוחלת.

בצאתם מן הפגישה, הביעה המשלחת האמריקנית סיפוק מתוכנה, ונבלעו מיד במכוניתיהם ההדורות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}