י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המסמך הלוהט של השר • חשיפה

ה'עדה' הכריזה על 'שבת ללא הפסקה', במהלכה יוצבו משמרות מחאה סביב חניון קרתא 24 שעות. 'בחדרי חרדים' חושף: מהו המסמך אותו השאיר השר לביטחון פנים על שולחן הגאב"ד שגרם להחרפה

הפגנות השבת בירושלים. צילום ארכיון: פיני רוזן
הפגנות השבת בירושלים. צילום ארכיון: פיני רוזן

נמאס לכם מהדיווחים על הפגנות השבת? עכשיו מתברר שקיבלתם רק את הפרומו. האקשן האמיתי עוד לפניכם.

רוצים להיערך? תתרכזו: השבת הקרובה תיערך ב'מתכונת שבת' – ולא זאת המוכרת מבתי החולים. 24 שעות של הפגנות בלתי פוסקות נגד חילול השבת המתרחש בפלטרין של מלך. אם הדברים תלויים בעסקניה הנמרצים של 'העדה החרדית' – ירושלים תיהפך בשבת הקרובה לתל אביב – עיר ללא הפסקה.

אז מה יהיה לנו כאן?, על פי תכנון עסקני העדה החרדית, יוצבו משמרות מחאה מסביב לשעון בסמיכות לחניון קרתא. ואם תשאלו, הרי בלילה אין חונים וממילא אין חניה? יענו העסקנים תוך פלבול זקנם: הפעם המלחמה היא על כל הקופה. שלא יחשבו שנחלשנו. אני קניתי.

באמתחתם של עסקני העדה נמצאים עוד פעלולים רבים אותם הם ילמדו את קציני המשטרה. המסורת שעוברת מדור לדור בשכונת מאה שערים, הנושאת התחכמויות רבות בלימוד בני המשטרה לקח, תילמד השבת בעיון רב על ידי קציני המשטרה.

הלחץ במשטרה גדול, תש כוח השוטרים. הקיץ החם, אין ספור מקרי האלימות, חג הראמדן הבא עלינו לא לטובה, גוזלים כח שיטורי רב, והנה נפלה עליהם גם צרת החניון הבלתי נגמרת.

קציני המשטרה מגרדים בפדחתם חזור וגרד בכדי להבין מה קרה דווקא השבת, למה ימי האלול מביאים בכנפיהם הסלמה במאבק במקום קצת שלווה ורוגע. בכתבה זו נחשוף בפני הקצינים ובפניכם הקוראים את ההתפתחות הדרמטית שהביאה להסלמת אירועי השבת, שלב אחר שלב.

כזכור, לפני מספר שבועות הגיע השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' לביקור בבית גאב"ד ירושלים הגרי"ט וויס. הביקור המתוקשר שסוקר בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים', לימד כי השניים לא הגיעו להבנות. בכתבה שפורסמה הובאו ציטוטים מן הפגישה המיוחדת, כשהכותרת הבלתי נמנעת היא כרגיל השורה התחתונה: אין הסכמות.

אך ממידע שהגיע לאתר 'בחדרי חרדים' עולה כי בפגישה המדוברת, עלה על השולחן מסמך מרתק אותו הגיש השר לגאב"ד העדה. המסמך שתוכנו נחשף כאן לראשונה גרם לטלטלה גדולה בעדה החרדית, מה שהביא בדיעבד להסלמת המהומות בשבת הקרובה.

מתברר כי השר עשה שיעורי בית קודם לכניסתו לבית הגאב"ד. בדף מפורט תיאר השר את חילולי השבת הנגרמים בעטיים של ההפגנות: מאות שוטרים מגויסים, שינוע השוטרים החל משבת בבוקר, עדכונים תקשורתיים שוטפים (הכולל מערך דוברות אותו מתפעלים 3 אנשים בינהם ש. בן רובי), הגעת אנשי תקשורת מכל הערוצים, הפעלת חפ"ק משותף למשטרה – עירייה – חברת קרתא, תוך חילול שבת שוטף.

הגאב"ד ששמע את הנתונים הזדעזע, ושאל האם תעדיף המשטרה את ההפגנות ביום חול. במשא ומתן שנערך בימים שלאחר מכן אמרה המשטרה כי היא באם ההפגנות ביום חול יגרמו לנזק בתשתיות, אין להם בזה שום עדיפות. לאחר שבעדה לא יכלו להתחייב על מניעת נזקים לתשתיות נשארו ההפגנות בשבת.

אלא שבעדה הרגישו שלא בנח מהמסמך הבוער המונח על שולחנם, איך הם יכולים לעשות מצווה (המלחמה על החניון) על ידי עבירה חמורה (חילולי שבת המוניים), בפרט שהמצווה והעבירה מאותו מין הם.

וכאן הגיע הרעיון הגאוני: ב'עדה' הכריזו על שבת ללא הפסקה. ההכרזה שניתנת כמה ימים מראש תגרום למשטרה להתארגן עוד קודם לשבת מה שיגרום לפחות חילולי שבת. ההתארגנות המדוברת תנקה את מצפונם של המפגינים, ותכשיר בדיעבד את ההפגנות ומה שנלווה עליהם.

מה יהיה בירושלים? חם. חם מאד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}