י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שוד יישמע בערי יהודה

רק לא לזה ציפו חתן וכלה טריים מבורו-פארק: במהלך שוד מזוין, הם רוקנו מכל חפציהם האישיים - כולל שטר הכתובה שנערך רק שעות מספר קודם לכן. באישון ליל שוחזרה הכתובה • סיפור דרמטי

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אין מי ששוכח את ליל כלולותיו. אבל לבני זוג אמריקנים המתגוררים בבורו-פארק- יש עוד סיבה עגומה שלא לשכוח את יום נישואיהם.

בני-הזוג המאושרים מניו-יורק שנישאו בשבוע שעבר, לא ציפו לרגע שליל הכלולות שלהם יסתיים בחווייה מפוקפקת שכזאת. אבל המציאות האכזרית, חזקה לפעמים מכל תקווה.

הלילה שנפתח בהענקת טבעת קידושין, הסתיים בשוד מחריד, ולאחר מכן בדרמה לילית שהתרחשה בביתם החדש.

החתן והכלה, המשתייכים לקהילה החרדית בבורו-פארק, נישאו ברוב-פאר באולם אירועים יוקרתי בניו-יורק, הממוקם במרחק של כחצי שעה נסיעה משכונת מגוריהם.

בסיום הערב, התפזרו האורחים, ובני הזוג המאושרים יצאו לביתם החדש, ברכבו של החתן.

תוך כדי נסיעתם, נחסמה מכוניתם בידי רכב שחור, שממנו יצאה כנופיית שודדים.

השודדים החלו לרוקן את רכבם של החתן והכלה מכל חפצי הערך שהיו בו. הם לא ויתרו על אף פריט, ודרשו מבני הזוג גם את חפציהם, כמו גם תיקיהם האישיים.

החתן ההמום, ניסה לכל אורך דקות האימה, לשמור על קור רוחו, ולהרגיע את רוחה הנסערת של רעייתה הטרייה- שנאלצה לעמוד בפני סיטואציה מפחידה שכזו, בעודה עטויה בשמלת הכלה שלה.

החתן הורה לאשתו לנהוג בחכמה, ולא להתנגד לדרישותיהם של השודדים, כי מי יודע כיצד הם עלולים לנהוג במקרה של התנגדות מצידה. הכלה שמעה לבעלה הטרי, ומסרה לשודדים את כל מבוקשם.

כך נותר הזוג הצעיר באמצעה של אוטוסטראדה סואנת, ללא כל מסמכים מזהים, ואפילו ללא טלפון נייד, שבאמצעותו יוכלו לעדכן את בני משפחתם על המקרה המצער.

כשהסתלקו השודדים מהאזור, התעשת החתן מייד, והחל נוסע למקום מבטחים. כאשר התרחק ממקום השוד, פנה לטלפון ציבורי, יצר קשר עם בני משפחתו וסיפר להם על כל הקורות אותו.

תוך כדי שיחה נסערת עם אחד מבני המשפחה, עלתה בעיה חמורה: מתברר, שבתוך תיקה האישי של הכלה, הייתה מונחת הכתובה שקיבלה מחתנה אך לפני שעות מספר.

"זו בעיה גדולה", העיר בן המשפחה. "הרי אסור לאדם לדור עם אשתו ללא כתובה".

הסתבר להם להוותם, שעל פי ההלכה אסור להם לישון בביתם החדש, כל עוד אין הכתובה ברשותה של הכלה.

בני המשפחה יצרו קשר עם כמה מפוסקי ההלכה בארה"ב, והם הורו שיש להכין כתובה חדשה לאלתר.

באישון ליל הגיעו בני הזוג לביתם החדש, ועל אתר דאגו בני משפחתם להעיר את העדים שחתמו על הכתובה בתחילת הערב.

הם נקראו לבית הזוג, ויחד עם הרב מסדר הקידושין, שוחזרה הכתובה באישון לילה. העדים חתמו בשנית, הכתובה הוקראה שוב, ורק אז נפרדו בני המשפחה, העדים והרב, מהחתן והכלה.

זו הייתה עבורם מזכרת עגומה שתיחקק בליבם לאורך שנים. מזכרת ליום נישואין מאושר - שהסתיים בצורה עצובה, ורק תושייתו של הרב מסדר-הקידושין באישון-לילה, הצילה אותם משהייה אסורה ביחד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}