י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

זעזוע: קברו של אמורא - חולל!

ונדליזם בחיפה: במהלך השבת האחרונה הגיעו אלמונים לקברו של רב אבדימי בעיר, חיללו את המצבה שברו וניתצו כל הנקרה בדרכם, וגנבו את כספי הצדקה. המשטרה פתחה בחקירה • תמונות

זעזוע: קברו של אמורא - חולל!
יצחק לב ארי מהיר חימה

מיד עם צאתה של שבת קודש, התקבל דיווח טלפוני אצל נציגי ההקדש הפועלים מכח בית הדין הרבני - עמותת "והחי יתן אל לבו", דיווח על כך שבשבת קודש נצפה ציונו של האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה כשהוא הרוס לחלוטין.

נציג ההקדש שמונה על ידי בית הדין הרבני בחיפה, הגיע למקום בבהילות רבה ונחרד לנוכח המראה החמור שנגלה לנגד עיניו: מאות ספרי קדוש פזורים לכל עבר, נזק רב שנגרם לרכוש הציון, דלתות פרוצות, מחיצות שנעקרו ממקומן, ונזק רב לחלון ולשמשה המיוחדים והיקרים שהוצבו בו אך לפני שנה. כמו כן נפרצה קופת הצדקה של בית העלמין וכספי הצדקה שהיו בתוכה נגנבו. הלה הזעיק מידית כוחות משטרה לבית העלמין.

משטרת ישראל מיהרה להגיע למקום בפיקודו של קצין התורן פקד יוני תודז'מן. יצוין כי למרות שבאותה שעה היה בעיר חיפה אירוע שהצריך כוחות שיטור גדולים, הפנתה המשטרה את כל המשאבים על מנת לחקור את האירוע, זאת לנוכח מציאת כלי הפריצה ועוד אי אלה סימנים על זהות הפורצים.
הרב משה טירר יו"ר עמותת והחי יתן אל לבו וגבאי הקדש בית העלמין, הביע אמש שאט נפש מהמעשה. הוא קרא למשטרת ישראל לעשות הכל על מנת לשים ידם על מחללי הבית העלמין וציון קודשו של האמורא רבי אבדימי דמן חיפה.

כמו כן הביע דרישה לתגבר הסיורים בשעות הלילה והיום במקום ובפרט בשבתות ובמועדי ישראל ולהרחיק מבית העלמין גורמים המנסים לעשות בבית העלמין כבשלהם.


















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}