י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האדמו"ר השתתף - אבל שמו לא הופיע

בחסידות תולדות אהרון מוחים על השמטת שם האדמו"ר מהפגנת המחאה במירון. לטענתם, ההשמטה נובעת מתשובה שקיבלה פרשנות לא נכונה - שגרמה לסערה. העורך: "לא השמטנו. בשבוע הבא יהיה פירוט"

האדמו''ר מתולדות אהרון. צילום ארכיון
האדמו''ר מתולדות אהרון. צילום ארכיון

האם דווקא בימיה היפים של 'העדה החרדית', יבוא הפילוג? האם דווקא בימים בהם הצליחה 'העדה החרדית' למקד את הפוקוס התקשורתי, היא תיאלץ לסבול ממאבקי פנים הרסניים?

התשובה נמצאת, כמו תמיד, באמצע.

בשבוע שעבר ערכה ה'עדה החרדית' עצרת ליד ציון רשב"י במירון. העצרת נערכה כהמשך למאבק נגד השיפוצים במקום. עיתון 'העדה' סיקר את האירוע, אך השמיט את שמו של האדמו"ר מתולדות אהרון מרשימת המוחים, למרות שהאדמו"ר טרח והגיע לעצרת, כדי להזדהות עם המאבק.

גורמים בתולדות אהרון, שדיברו עם אתר 'בחדרי חרדים', מחו על הפגיעה באדמו"ר. לטענתם, ההתעלמות נובעת מסיבה שאותה נביא בהמשך. אך קודם נציג את תגובת עורך עיתון 'העדה', הרב טוביה ליברמן: "לא היה שום התעלמות. לא הוזכרו שמות בכלל. בשבוע הבא יהיה סיקור נרחב ובו יוזכרו כל השמות".

וכעת לטענות אנשי 'תולדות אהרון': "התעלמות העיתון מהאדמו"ר נובעת בעקבות הפרסומים על הוראת האדמו"ר שלא לצאת ולהפגין על פתיחת חניון קרתא בשבתות. ההוראה המתוקשרת גרמה לזעם בעדה החרדית, ועל כן", לטענת החסידים, "הושמט שם האדמו"ר מעיתון 'העדה'".

אך החסידים טוענים שהוראה כזו לא ניתנה מעולם. הסיפור בגרסה הר'אהרלכית הוא אחר לחלוטין: אחד מן החסידים הגיע לאדמו"ר בעת שנפש בצפת, ושאל אותו אם יש חובה ללכת ולהפגין נגד פתיחת החניון.

האדמו"ר ענה כי על שבת אין פשרות, וכי יש חובה ללכת ולהפגין.

החסיד המשיך להקשות: כשאני הולך להפגין ליד החניון אני רואה פריצות, האם גם אז אני מחוייב?

האדמו"ר ענה: אם אתה רואה פריצות - תפגין רק בתוך רחוב מאה שערים.

התשובה קיבלה פרשנות משלה בדרך לפרסומה, והדברים לא נעמו לאוזניהם של אי אלו גורמים בעדה החרדית.

משהושמט שמו של האדמו"ר היו שרצו לקשר בין שני האירועים, אך כאמור, משיחה עם העורך נראה כי הפראנויה הפכה ללחם חוקם של החסידויות במאה שערים, וההקשר הינו מקרי לחלוטין.

אנו נמתין, יחד עם חסידי 'תולדות אהרן', לגליון 'העדה' של השבוע הנוכחי, בתקווה שהכל יבוא על מקומו בשלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}