י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שריקת הסיום

"ציירו אותי כאוייב העם, ומצצו את דמי בקשית", הטיח בניזרי במהלך עצרת התמיכה שנערכה למענו. בעצרת, שהועברה בשידור חי באתר 'בחדרי חרדים' נכחה צמרת ש"ס ודמויות מעולם התשובה • שאגת שלמה

"מצצו את דמי בקשית", בניזרי והגר"ע יוסף
"מצצו את דמי בקשית", בניזרי והגר"ע יוסף

מה לעשות, את העצרות ההמוניות הזכורות מימי אריה דרעי - לא הזכירה העצרת שננעלה לפני זמן קצר. אבל תמיכה רחבה מקיר לקיר, היה גם היה.

אל היכל ישיבת אור החיים ברחוב יחזקאל בירושלים, התכנסו מאות תומכיו ומעריציו של הרב שלמה בניזרי, ששרק בעוצמה את שריקתו האחרונה לפני לכתו לרצות את העונש המשולש שהשית עליו בית המשפט העליון.

השריקה הזאת היתה חזקה ומהדהדת. בשיאו של הערב, התייצב בניזרי עצמו, חתן מסיבת-הנכאים, ודיבר במר-לב, על עוול זועק לשמים שלדעתו נעשה לו.

בראיון שהעניק בבוקר ל'בחדרי חרדים', הבטיח בניזרי לשפוך אש וגופרית על מערכת המשפט, ולפרוק משא כבד בן שמונה שנים. הבטיח, וקיים.

בניזרי הפתיע את ההמונים, כאשר בראשית דבריו איזכר את הבדרן לשעבר דודו טופז, ששם בבוקר קץ לחייו. הוא לימד עליו סנגוריה, ואמר לקהל התומכים: "אחד הבדרנים המפורסמים בישראל, שהמקצוע שלו להצחיק אנשים, בדרן מאוד מפורסם - התקשורת עשתה לו רצח אופי שלא היה כדוגמתו, ובסופו של דבר הוא התאבד הבוקר.

"תוך כמה דקות הגיעה ההודעה לתקשורת", אמר בניזרי. "אפילו הילדים שלו שמעו על ההודעה בתקשורת. כך ראיתי את האכזריות שיש במדינה. מאחורי כל בן אדם, גם אם חטא, עדיין יש בן אדם, עדיין יש חיים".

ולא רק להגנתו של טופז המתאבד יצא בניזרי, אלא גם להגנתו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, שאף עליו נגזרו מספר שנות מאסר בעוון מעילה כספית: "גם שר האוצר, אתם יודעים איזה רצח אופי עשו לו?", שאל חבר הכנסת מש"ס לשעבר, שאלה רטורית שאינה מצפה למענה.

בנאומו התייחס בניזרי גם לפרשיית הקלטת, שהוקלטה במעונו של הגר"ע יוסף בכדי שתשודר במהלך העצרת, ודלפה אמש לתקשורת. "איזו שנאה", הטיח בניזרי בכלי המדיה. "אתמול, הרב עובדיה אמר כמה מילים על מערכת המשפט - וישר כולם אמרו: 'איך הרב מתבטא, הוא לא יודע שמילים הורגות?' היכן הסבלנות והסובלנות, זה הכל חד סטרי אצלם? מילים אצלם לא הורגות חרדים?".

ואפילו האם מבית שמש, שזכתה לכינוי 'אמא טאליבאן', זכתה לכתב הגנה משלה בנאומו של בניזרי, שניכר היה עליו כי איבד את שאריות אמונו במערכת המשפט. "נשים מסכנות", אמר בניזרי. "אחת אולי קצת הכתה את ילדיה ועכשיו אומרים בואו נשפוט אותה. תראו מה עשו, זה דמוחרטה, לא דמוקרטיה".

מושא העצרת הצליח להעביר צמרמורת בקהל, כאשר פירט את הסבל המשפחתי שהוא ומשפחתו חווים לאורך שמונת שנות המשפט. "אם אני מסתכל על עצמי ועל מה שעשו לי, אוי ואבוי", הכריז השר לשעבר, בנוכחות צמרת המפלגה. "ההורים שלי מסכנים, לא עומדים בלחץ. אמא שלי, עברה שני התקפי לב. אבא שלי חווה אירוע מוחי. אבא שלי אמר לי, שאם כך מתנהלת המדינה, עדיף לחזור למרוקו.

"עד מתי רשעים יעלוז?", ציטט בניזירי, והוסיף להתאונן: "ציירו אותי כאויב העם. איזו אכזריות מתחילת הדרך. פשוט לא ייאמן. כבר בהתחלה פרסמו חשדות ועוד חשדות. מהתחלה היו הדלפות. עברתי שמונה שנים של רדיפה, סבל, צער, אכזריות, של מציצת דם עם קשית".

בהתייחס לדבריו של השופט אדמונד לוי, לפיו יש לקבוע תג מחיר חדש לשחיתות ציבורית, התלונן בניזרי: "אם קובעים תג מחיר חדש, אז למה עליי? זה לא מעורר שאלות ותמיהות, שהופכים את העונש לפי שלוש? כולם רוצים להילחם נגד השחיתות, כולם רוצים להילחם נגד בניזרי".

לאחר שסיפר על זעמו של הרחוב וחוסר היכולת לקבל את תג המחיר הכבד, שיגר בניזרי איום סמוי, ואמר: "לסיפור הזה יש סף רתיחה. כמו שזה התפוצץ במאה שערים לפני חודש".

אחד מסממני העצרת שהזכירו בהחלט את העצרות שנערכו בזמנו למען יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי- היה נאומו המשלהב של הרב אורי זוהר, שהטיח דברים קשים במערכת המשפט ובחברה החילונית בכללותה. "מערכת החינוך שלכם", פנה הרב אורי זוהר לחברה הישראלית, "מגדלת רוצחים".

הרב אורי זוהר לא חסך את שבט לשונו ממערכת המשפט, ואמר: "אנחנו חוטאים בזה שאנחנו מאמינים שיש בהם מידה של צדק".

יכולת שלהוב ההמונים שזוהר ניחן בו עוד מימיו הרחוקים כבדרן המונים פופולארי, עמדה לו במהלך העצרת, כשהוא פנה לקהל וזרק לעברו שאלה: "מי מוכן לתרום חודש לשבת במקום בניזרי". לא היה משתתף אחד שלא הרים את ידו.

צמרת ש"ס כולה, השתתפה באירוע, ודמויות מעולם התשובה נכחו בה. הרב מרדכי נויגרשל הביע את חוסר האמון שרוכש הציבור החרדי כלפי מערכת המשפט. הרב ישראל אייכלר, טען שהממסד אוהב לרדוף את אנשיה של יהדות ספרד המעטירה.

במהלך העצרת הוקרנה קלטת הוידאו בה תוקף מנהיג התנועה הגר"ע יוסף את מערכת המשפט, ומביע תמיכה בבניזרי - קלטת שכבר הספיקה לחולל סערה תקשורתית רחבת היקף.

העצרת ננעלה בקבלת עול מלכות שמים מפיו של ראש ישיבת 'אור החיים', הגאון רבי ראובן אלבז, פטרונו הרוחני של בניזרי.

עייפות ניכרה בפניו של שלמה בניזרי כשהוא חזר לביתו. הוא עצוב אבל מעודד, מודאג אבל מחוזק. עוד מעט ייכנס לכלא, אבל הוא יודע לכל הפחות שציבור גדול עומד מאחוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}