י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

במחיצת צדיק: הגרמ"י לפקוביץ • נדיר ובלעדי

הגרמ"י לפקוביץ יצא לירושלים, למספר ימי מנוחה בבית אחד ממקורביו • צלם אתר 'בחדרי חרדים', דוד קורן, הצטרף לתפילת שחרית במחיצתו, ותיעד את הברכה המיוחדת שהעניק לבאים למניין • לצפיה

הגרמי"ל בתפילת שחרית
הגרמי"ל בתפילת שחרית

הגרמ"י לפקוביץ יצא למספר ימי מנוחה בירושלים, בבית אחד ממקורביו. קומץ מצומצם של אנשים נקראו לביתו, בכדי להשתתף בתפילות ולהשלים מניין.

בסיום תפילת שחרית האחרונה, בטרם שב לביתו בבני ברק, הודה הגרמ"י למשתתפים וברכם:

"אני מברך את כל הציבור שעשו איתי חסד לבוא לכאן, לשנה הבאה שנת תש"ע, שכל אחד ואחד עם כל בני משפחתו, יתברכו בשנה של תש"ע בבריאות ובנחת, עם כל יוצאי חלציהם. ואני מברך את הבנים לגדלות התורה וליראת שמים ולמידות טובות, ואת הבנות לגדל במעלות הצניעות, בכל דרכי החיים של הבנות - זה צניעות בדיבור, ובבגדים, וצניעות באוזניים ובעיניים, ואפשר להאריך בזה הרבה מאוד. לדוגמה, צניעות בראיה. אם רואות שגברים הולכים אחריהם, שיעמדו הבנות, יפנו מקום, שיעברו קדימה - וזה צניעות בראיה.

בדיבור - כשהולכים לדוגמה לבית הספר או לסמינר, ולא הולכים בשתיקה, כשמדברים - שלא ידברו בקולי קולות ושלא יצחקו או ישחקו, אלא הכל צריך להיות מהר, בצניעות גמורה. וגם בבית צריך להיות חינוך של צניעות, בין מצד האשה ובין מצד האיש, ועוד כהנה וכהנה.

ובזה יזכו לשנה הבאה שנת תש"ע לכל הטוב שבעולם, במהרה בימינו, בעוצמה ובשמחה, ויקבלו את פני משיח צדקנו ונזכהלשמוח בקדושת בניין בית המקדש אמן".






































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}