י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פטר חמור תפדה בשה • גלריה ווידאו לצפיה

בפינת החי של 'בית האיכר' בקיבוץ בארות יצחק נערך 'פדיון פטר חמור' • יצחק לב ארי היה שם, כדי לתעד את הכהן שהתרגש מאוד להשתתף בקיום המצווה הנדירה לראשונה בחייו • תמונות ווידאו

פטר חמור תפדה בשה • גלריה ווידאו לצפיה

"הסיפור החל כשראיתי את בטנה של האתון תופחת ללא כל הסבר", מספר שמוליק גליקמן, החוואי שמתפעל את פינת החי 'בית האיכר' בקיבוץ בארות יצחק. "האתון הזאת ואימה הובוא אלינו עם פינוי גוש קטיף, מפינת החי של היישוב נווה דקלים שבגוש.

"קראנו להן 'נאווה' 'ודקלה' - משחק מילים על היישוב נווה דקלים. כשהן הובאו לכאן, לא היתה לנו, כבעלי החווה, כוונה לתת להן להרות, מאחר ואנו משתמשים בחמורים ובאתונות שנמצאים לצורכי עבודה. אבל כשגיליתי שהאתון הזו הרה, מאוד שמחתי, שנזכה בעצם למצוות פדיון פטר חמור. מאחר וזה בטוח שהיא לא הרתה לפני כן, כי היא הובאה אלינו מהגוש, כשהיא עוד יונקה מהאם.

היום (ד) אחר-הצהריים, בנוכחות עשרות מבקרים שבאו למקום ואורחים נכבדים, נפדה 'פטר החמור' בשה. "אני רק יכול לומר לך, זו הפעם השניה בחיי שאני מבצע כזה טקס. הראשון היה ביישוב מבוא חורון, כשגם שם זו היתה פינת חי, לפני בערך כ-15 שנה, ואני מתפלל לה' תמיד שיזכה אותי עוד ועוד לשתף אנשים במצווה חשובה כזאת".













































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}