י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האמריקנים אישרו: העוף הישראלי ראוי לשיווק בארה"ב

האמריקנים מתעניינים לא רק בבניה ביו"ש: הרשות לבטיחות המזון האמריקנית ערכה ביקורת מעמיקה במפעלים ובמשחטות המייצרים מוצרי עופות המשווקים לשוק האמריקני

צילום אילוסטרציה: אלי סגל
צילום אילוסטרציה: אלי סגל

האמריקנים מתעניינים לא רק בבניה ביו"ש: בחודש האחרון שהו בישראל נציגי הרשות לבטיחות המזון (FSIS) של משרד החקלאות האמריקני (USDA). הנציגים ערכו ביקורת מעמיקה במפעלים ובמשחטות המייצרים מוצרי עופות המשווקים לשוק האמריקני.

למדינות בודדות בעולם - צרפת, אנגליה וישראל - יש אישור להכניס לתחומי ארה"ב מוצרי עופות. ישראל זכתה לקבל את האישור המיוחד בשל השחיטה הכשרה שצורכים אוכלי הכשר בארה"ב, שוק מזון ההולך ומתפתח משנה לשנה.

אולם, כדי לקבל את האישור לייצא את המוצרים, יש לעמוד בפיקוח וטרינרי, העומד בתנאים של מערך הפיקוח הווטרינרי על תעשיית הבשר ומוצריו בארה"ב. לשם כך מגיעים לישראל מידי שנה נציגי הרשות לבטיחות המזון האמריקני, הבודקים את פסי הייצור במשחטות השונות, להן יש היתר יצוא.

לאחרונה, עם היבחרו של ברק אובמה, שונו מרכיבי הבדיקות. בביקורת שהתקיימה בימים אלו, וארכה כחודש, הסתבר כי רמת הפיקוח של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות היא גבוהה במיוחד ומציבה סטנדרט גבוה למפעלים המייצרים.

במהלך הביקורת נבדקו חמישה מפעלים ושתי משחטות. במסגרת הביקורת נבדקו, בין השאר, רמת התשתיות והציוד, איכות ומקור חומרי הגלם המשמשים להכנת המוצרים, רווחת בעלי החיים, במסגרתה מוודאת הביקורת כי בעלי החיים מובלים למפעלים בתנאים נאותים ובהובלה מסודרת ששומרת על רווחתם. כמו כן, נבדק האם העופות מצוידות בתעודות הווטרינריות הנדרשות.

ישראל מייצאת לארה"ב כ-800 טון בשר עוף והודו ומוצריו בשנה - לשוק הכשר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}