י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

העירייה מחריבה את המיתולגיה הירושלמית

ביתו של הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין זצוק"ל, בו מתגוררת בתו - אלמנת הגר"א פלצ'ינסקי, ומשמש כמקום לימוד לאברכי כולל קיבל צו הריסה בשל חריגת בניה. ברגע האחרון: פינדרוס השיג דחיה

הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין זצוק"ל
הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין זצוק"ל

ביתו של הצדיק הירושלמי, רבי אריה לוין זצוק"ל, הממוקם סמוך לשוק 'מחנה יהודה' עומד בפני סכנת הריסה. ואם תשאלו על מה ולמה ראתה עיריית ירושלים להוציא צו הריסה לבית העומד על מכונו במשך עשרות שנים - הרי שהתשובות שתקבלו יהיו מגומגמות לחלוטין.

אך קודם, קצת רקע: ביתו של ר' אריה לוין שימש במשך שנים כמקום מפלט לכל חולי וחלכאי ירושלים, שהיו מתדפקים על דלתו ואכלים משולחנו. ר' אריה, שכונה 'אבי האסירים', הפך את ביתו הפרטי לאוהל בעל ארבע כניסות, הפתוח לכל דורש.

בבית זה גרו גם בני משפחתו של חתנו, הגרי"ש אלישיב, ובנו של ר' אריה לוין. הרבה גלגולים עבר הבית, שאיכלס במהלך השנים כוללים וישיבות שונות. עד עצם היום הזה, ממוקמים בבניין זה שני כוללים, שיושביהם שמשמיעים את קול התורה בסמיכות לשוק. בתו של ר' אריה - אלמנתו של הגאון רבי אליעזר פלצ'ינסקי זצ"ל, מתגוררת בבית זה עד היום.

הסיפור החל לפני כעשר שנים. הכולל ששכן בבניין נזקק להרחבה בת כמה סנטימטרים, לצורך מיקום ארון חדש שהגיע. ההרחבה הקטנה לא הזיקה לאיש ולא הפריעה לאף אחד.

אלא שבשבועות האחרונים קיבלו הדיירים צו הריסה. ואם אתם חושבים שצו ההריסה מדובר רק על אותם סנטימטרים שהוספו? - טעות חמורה בידכם. חצי מהבניין אמור לההרס בשל חרון אפם של הפקידים, שאולי חשים כי הנהלת העירייה הנוכחית מבינה יותר הריסת מבני דת, ומבנים שגורמים לנוסטלגיה עבור כל ירושלמי שורשי.

בשעות הבוקר המוקדמות קיבל סגן ראש העיר יצחק פינדרוס את פרטי המקרה לידיו, ונכנס לעובי הקורה. בדיון מהיר שכונס בבית המשפט המחוזי הוחלט כי המשפחה תפקיד 9000 ש"ח, בידי בית המשפט, עד לקיום דיום בוועדה המקומית על חרידת הבניה.

בני המשפחה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם מופתעים מהמהירות בה טיפל פינדרוס בנושא, והביעו שמחה על הצלחתו למנוע את צו ההריסה. הבית יעמוד לפי שעה על איתנו, אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות על הבית שתרם כה רבות ליהדות החרדית בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}